Történeti háttér és gyártás
Az EMD TR6 dízelmozdonyokat az Electro-Motive Division (EMD) gyártotta, amely az Egyesült Államokban működött. A TR6 sorozat gyártása 1950-ben kezdődött. Az EMD célja az volt, hogy egy hatékony, dízelüzemű mozdonyt hozzon létre, amelyet különösen ipari teendőkre, például tehervonatokhoz és rendezési feladatokhoz használnak. A típus kifejlesztésének alapvető oka az volt, hogy a gőzmozdonyokat felváltsák korszerűbb, gazdaságosabb és környezetbarátabb dízelmozdonyokkal.
Technikai jellemzők
A TR6 egy dízel-villamos mozdony, amely a dízelforrásból származó energiát elektromos meghajtásra konvertálja. Az EMD TR6 sorozatba tartozó mozdonyok két szekcióból álltak: egy fő meghajtóegységből és egy kiegészítő vezérlőegységből. Ezzel a kialakítással rugalmasan kezelhették a különböző tolatási és teherszállítási feladatokat. A mozdonyok teljesítményét és technikai jellemzőit alapvetően a hatékony dízelmotorok határozták meg.
Szolgálati történelem
Az EMD TR6 mozdonyokat főként az Egyesült Államokban használták, ahol különböző ipari és teherszolgáltatásokhoz alkalmazták őket. A mozdonyok praktikusságukat és megbízhatóságukat a vasúttársaságok széles körben elismerték, ami hozzájárult elterjedésükhöz. A pontos kivonási dátumok nem állnak rendelkezésre, de jellemzően a dízelmozdonyok élettartama több évtizedre tehető.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg érdemi információ nem áll rendelkezésre arról, hogy az EMD TR6 mozdonyok közül bármelyik megőrzésre került-e vagy múzeumokban kiállításra került volna.
Érdekességek és kulturális hatás
Az EMD TR6 dízelmozdonyok a vasúti modellezés rajongói körében ismertek. Különböző modellvasúti gyártók készítettek méretarányos változatokat a TR6-ról, melyek a vasúti hobbikörökben népszerűnek bizonyultak. Ez a típus a vasúti történet fontos része, amely a dízelmozdonyok korszerűsítési hullámának előfutára volt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google