Történeti háttér és gyártás
A TU7 dízelmozdonyokat a Szovjetunióban fejlesztették ki az 1970-es évek elején, hogy a keskeny nyomtávú vasúti hálózatok igényeit kielégítsék. A mozdonyokat elsődlegesen az ipari, mezőgazdasági és erdészeti területeken való használatra tervezték, ahol a keskeny nyomtáv által nyújtott rugalmasság és alacsony költség volt elengedhetetlen. A TU7 gyártása 1971-ben kezdődött, és a Kambarka Gépgyár felelt érte Oroszországban.
- Gyártó: Kambarka Gépgyár
- Gyártási időszak: 1971-től kezdődően
- Főbb megrendelők: Szovjetunió és más szocialista országok bányászati és erdészeti vállalatai
Technikai jellemzők
A TU7 mozdony egy dízelhajtású jármű, amelyet robusztus szerkezete és gazdaságos üzemeltetése tett népszerűvé a keskeny nyomtávú vonalakon. A jármű maximális sebessége körülbelül 50 km/h, ami ideális a rövidebb, ipari és mezőgazdasági vonalakra. Kivételesen sokoldalú volt a különböző típusú sínekhez való alkalmazkodás képessége miatt.
- Hajtásrendszer: Dízel
- Maximális sebesség: 50 km/h
- Tengelyelrendezés: 0-4-0
- Kerekek száma: Négy
Szolgálati történelem
A TU7 mozdonyokat széles körben alkalmazták a volt Szovjetunió területén, valamint más szocialista országokban is. Különösen népszerűek voltak az erdészeti vasutaknál és bányákban, ahol a keskeny nyomtávú vonalak kihasználásával nagy mennyiségű árut tudtak szállítani. Néhány példányt még ma is használnak turisztikai célokra, bár a közlekedési szolgáltatásból sokat már kivontak.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Bár sok TU7 mozdonyt már kivontak a forgalomból, néhány példányt múzeumok őriznek, és néha nosztalgiavonatokban is részt vesznek. Ezek a mozdonyok emlékeztetnek a keskeny nyomtávú vasút régi fénykorára és ugyanakkor a modern vasúti technológia fejlődésére is.
Érdekességek és kulturális hatás
A TU7 mozdony elterjedt használatának köszönhetően a modellezők körében is népszerűvé vált, és számos modellgyártó kínálatában megtalálható. Ez a típus különösen kedvelt a kelet-európai vasútmodellezők körében, akik a Szovjetunió vasúttörténetét szeretnék megőrizni és bemutatni.
Műszaki adatlap
| Járműtípus | Dízelmozdony |
| Meghajtás | Dízel |
| Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |
| Maximális sebesség | 50 km/h |
| Tengelyelrendezés | 0-4-0 |
| Gyártási időszak | 1971-től |
| Gyártó | Kambarka Gépgyár |
Hivatkozások
TU7 diesel locomotive – Wikipédia
Képek
Források: Wikipédia, Google























