TU7 diesel locomotive dízelmozdony

A TU7 diesel locomotive dízelmozdony a szovjet vasúti ipar egyik megbízható munkagépe volt, amelyet széles körben használtak keskeny nyomtávú vasutakon, kiemelkedve a tartósságával és sokoldalúságával.

Történeti háttér és gyártás

A TU7 dízelmozdonyokat a Szovjetunióban fejlesztették ki az 1970-es évek elején, hogy a keskeny nyomtávú vasúti hálózatok igényeit kielégítsék. A mozdonyokat elsődlegesen az ipari, mezőgazdasági és erdészeti területeken való használatra tervezték, ahol a keskeny nyomtáv által nyújtott rugalmasság és alacsony költség volt elengedhetetlen. A TU7 gyártása 1971-ben kezdődött, és a Kambarka Gépgyár felelt érte Oroszországban.

  • Gyártó: Kambarka Gépgyár
  • Gyártási időszak: 1971-től kezdődően
  • Főbb megrendelők: Szovjetunió és más szocialista országok bányászati és erdészeti vállalatai

Technikai jellemzők

A TU7 mozdony egy dízelhajtású jármű, amelyet robusztus szerkezete és gazdaságos üzemeltetése tett népszerűvé a keskeny nyomtávú vonalakon. A jármű maximális sebessége körülbelül 50 km/h, ami ideális a rövidebb, ipari és mezőgazdasági vonalakra. Kivételesen sokoldalú volt a különböző típusú sínekhez való alkalmazkodás képessége miatt.

  • Hajtásrendszer: Dízel
  • Maximális sebesség: 50 km/h
  • Tengelyelrendezés: 0-4-0
  • Kerekek száma: Négy

Szolgálati történelem

A TU7 mozdonyokat széles körben alkalmazták a volt Szovjetunió területén, valamint más szocialista országokban is. Különösen népszerűek voltak az erdészeti vasutaknál és bányákban, ahol a keskeny nyomtávú vonalak kihasználásával nagy mennyiségű árut tudtak szállítani. Néhány példányt még ma is használnak turisztikai célokra, bár a közlekedési szolgáltatásból sokat már kivontak.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Bár sok TU7 mozdonyt már kivontak a forgalomból, néhány példányt múzeumok őriznek, és néha nosztalgiavonatokban is részt vesznek. Ezek a mozdonyok emlékeztetnek a keskeny nyomtávú vasút régi fénykorára és ugyanakkor a modern vasúti technológia fejlődésére is.

Érdekességek és kulturális hatás

A TU7 mozdony elterjedt használatának köszönhetően a modellezők körében is népszerűvé vált, és számos modellgyártó kínálatában megtalálható. Ez a típus különösen kedvelt a kelet-európai vasútmodellezők körében, akik a Szovjetunió vasúttörténetét szeretnék megőrizni és bemutatni.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1970–1999 – Modern járművek
Maximális sebesség 50 km/h
Tengelyelrendezés 0-4-0
Gyártási időszak 1971-től
Gyártó Kambarka Gépgyár

Hivatkozások

TU7 diesel locomotive – Wikipédia

Képek

Források: Wikipédia, Google