Történeti háttér és gyártás
A Union Pacific Class P-2 gőzmozdonyokat 1905-ben gyártotta a Baldwin Locomotive Works. Ezt a típust a Union Pacific Railroad megrendelésére fejlesztették ki, hogy kielégítsék a nagyobb teljesítmény és sebesség iránti igényt. A mozdonyok az amerikai vasúttársaságok igényeinek megfelelően készültek, különös tekintettel a hosszú távolságú árufuvarozásra. A gyártás során összesen hat példányt állítottak elő, amelyek kifejezetten az Union Pacific számára készültek.
Technikai jellemzők
A Union Pacific Class P-2 gőzmozdony egy négyhengeres, compound típusú mozdony volt. A gőz hajtásrendszerrel rendelkezett, ami a korszak egyik legelterjedtebb technológiája volt. A mozdonyok jellemzően nagy sebességre és hosszú távú vontatásra készültek. A pontos műszaki adatok a korabeli dokumentációkban találhatók, ahol a tengelyelrendezéstől kezdve a teljesítményig minden részletet rögzítettek.
Szolgálati történelem
A Class P-2 mozdonyok az Egyesült Államokban az Union Pacific Railroad vasúti hálózatán működtek. Nagy teljesítményük és megbízhatóságuk miatt a hosszú távolságú árufuvarozásban játszottak jelentős szerepet. Bár pontosan nincs adat arról, hogy mikor vonták ki őket a forgalomból, az ilyen típusú gőzmozdonyok általában a 20. század közepére veszítették el jelentőségüket a dízelmozdonyok megjelenésével.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nem találtam információt arról, hogy bármely Union Pacific Class P-2 mozdony fennmaradt volna. Ez valószínűleg azt jelenti, hogy nincs megőrzött példány, amelyet múzeumban lehetne megtekinteni.
Érdekességek és kulturális hatás
Nincsenek ismert kulturális hatásai, vagy különleges érdekességek a Union Pacific Class P-2 mozdonyokkal kapcsolatban, mint például filmekben való megjelenés vagy különleges becenevek. Az ilyen típusú mozdonyok főként a vasúttörténeti rajongók és a modellezők körében ismertek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Union Pacific Class P-2 Wikipedia
Képek
Források: Wikipédia, Google