Történeti háttér és gyártás
A USRA 2-6-6-2 gőzmozdonyt az Egyesült Államok Vasúti Igazgatósága (USRA) felügyelte, amely az első világháború alatti vasúti szükségletek kielégítésére jött létre. A mozdonyt 1919-ben gyártották, hogy megfeleljen a megnövekedett teherszállítási igényeknek. Az USRA szabványos mozdonyok bevezetésével kívánta racionalizálni a gyártást és az üzemeltetést. A főbb gyártók közé tartozott a Baldwin Locomotive Works és az American Locomotive Company (ALCO). A mozdonyt a nehéz tehervonatok továbbítására tervezték.
Technikai jellemzők
A USRA 2-6-6-2 gőzmozdony egy összetett, ízületes kialakítású, amelynek elsődleges hajtóereje a gőz volt. A mozdony tengelyelrendezése 2-6-6-2, ami azt jelenti, hogy két vezető, hat hajtó és ismét két vezető tengely jellemzi. Elsősorban tehervonatok vontatására tervezték, így a maximális sebessége nem haladta meg a 70 km/h-t. Az ilyen típusú mozdonyok nagy teljesítményűek voltak, és nehéz terepen is jól teljesítettek.
Szolgálati történelem
A USRA 2-6-6-2 mozdonyt főleg az Egyesült Államok nagy vasúti társaságai használták, például a Norfolk & Western Railway. A mozdonyokat elsősorban teherszállításra alkalmazták, mivel kiválóan megfeleltek a nagy terhelések mozgatására. Az idő múlásával azonban, ahogy a dízelmozdonyok előtérbe kerültek, a 2-6-6-2 típusú mozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból az 1950-es évek végére.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos, a USRA 2-6-6-2 mozdonyok közül egyet sem őriztek meg teljes épségben múzeumok számára. Bár érdeklődés mutatkozott a megőrzés iránt, a költségek és a korabeli prioritások miatt egyetlen példány sem lett múzeumba helyezve.
Érdekességek és kulturális hatás
A USRA 2-6-6-2 gőzmozdonyt gyakran említik a vasúti rajongók körében a nagy teljesítménye és jellegzetes középső ízületének kialakítása miatt. Modellvasúti gyártók is készítettek méretarányos verziókat, így a mozdony kedvelt darabbá vált a gyűjtők körében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
További információ a Wikipédián
Képek
Források: Wikipédia, Google