Történeti háttér és gyártás
A VGN EL-2B egy különleges elektromos mozdony, amelyet a General Electric (GE) fejlesztett ki. Az 1948-ban gyártott mozdonyt a Virginian Railway (VGN) számára készítették. A VGN célja az volt, hogy hatékonyabb és környezetbarátabb lehetőséget biztosítson a vontatáshoz az adott régióban, ahol a szénbányászat miatt jelentős teherforgalom volt. A GE, mint a korszak vezető villamos mozdony gyártója, ideális partner volt a projekt megvalósítására.
A mozdonyokat a GE schenectady-i üzemében gyártották, és a Virginian Railway volt az egyetlen megrendelőjük, amely összesen hat egységet vásárolt meg belőlük.
Technikai jellemzők
A VGN EL-2B mozdonyok elektromos meghajtásúak voltak, és rendkívül erős vontatási kapacitással rendelkeztek. Az alábbiakban a legfontosabb technikai jellemzők találhatóak:
– Hajtásrendszer: Elektromos
– Tengelyelrendezés: 2-C+C-2
– Teljesítmény: körülbelül 6,800 lóerő
– Maximális sebesség: körülbelül 50 mérföld per óra (80 km/h)
– Méretek: Hossz: 33,53 méter
– Futómű: Két forgóváz, mindkettő három hajtott tengellyel
– Fékrendszer: Elektromos és légfékrendszer
Szolgálati történelem
A VGN EL-2B mozdonyokat elsősorban teherforgalomra használták a Virginian Railway hálózatán belül, ahol a szénszállítás jelentős volumenű feladat volt. A mozdonyok megbízhatóan szolgálták ki a vasútvonal igényeit egészen az 1960-as évekig. Ezt követően a dízelmozdonyok elterjedése miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy bármelyik VGN EL-2B mozdony megmaradt volna a múzeumokban vagy nosztalgiavonatokban, így valószínűleg egyetlen példány sem maradt fenn az utókor számára.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a VGN EL-2B mozdonyról kevés kulturális hivatkozás vagy érdekesség ismert, a vasútrajongók körében népszerű téma a nagy teljesítménye és egyedi megjelenése miatt. Modellvasúti gyártók is készítettek méretarányos modelleket róla, amelyek a gyűjtők körében népszerűek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |