Történeti háttér és gyártás
Az E osztályú elektromos mozdonyokat a Victorian Railways számára fejlesztették ki Ausztráliában, hogy modernizálják a vasúthálózatot a gőzmozdonyokkal szemben. Az ipari forradalom utáni évtizedekben az elektromos vontatás jelentette a jövőt, és Victoria tartomány vasúthálózata sem maradhatott le erről a technológiai ugrásról. Az első ilyen mozdonyt 1923-ban állították szolgálatba.
A gyártást a Charlton White Limited és az English Electric intézte, közbenjárásukkal az E osztály mindössze néhány példányban készült el, mivel főként a helyi igények kielégítésére fejlesztették ki.
Technikai jellemzők
Az E osztályú mozdonyok elektromos meghajtással rendelkeztek, ami már akkor is modern választásnak számított. A mozdonyok teljesítménye és hatékonysága a városi, elővárosi személyszállításban jelentett komoly előnyt. A maximális sebességet és egyéb technikai jellemzőket a források nem részletezik.
- Hajtásrendszer: Elektromos
- Tengelyelrendezés: 1-C-1
Szolgálati történelem
Az E osztályú mozdonyokat főként Melbourne környékén használták a Victorian Railways kötelékében. Jellemzően személyszállító vonatok elé sorolták őket, ahol hatékonyan üzemeltek a villamosított vonalakon. Szolgálati idejük során jól teljesítettek, átépítésekről vagy modernizációkról nincs információ.
A mozdonyokat az 1950-es években kezdték kivonni a forgalomból, amikor újabb és modernebb elektromos járművek vették át a helyüket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Az E osztályú mozdonyok közül néhány példány fennmaradt és jelenleg múzeumok részét képezik Ausztráliában. Ezek a mozdonyok a vasúti örökség fontos darabjai, és alkalmi nosztalgiavonatokban is megjelenhetnek.
Érdekességek és kulturális hatás
Az E osztályú mozdonyok az elektromos vontatási technológia korai képviselői voltak, és ezzel hozzájárultak a gőzmozdonyok leváltásához Ausztráliában. Bár nem váltak széles körben elterjedtté, mégis fontos szerepet játszottak a vasúti közlekedés történetében.
Modellezők számára érdekes alapanyag lehet a történelmi jelentősége miatt, noha a piacon korlátozott számban állnak rendelkezésre az ilyen modellezési szettek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Victorian_Railways_E_class_(electric)
Képek
Források: Wikipédia, Google