Virginia and Truckee Railway Motor Car 22 dízel motorvonat

A Virginia and Truckee Railway Motor Car 22 dízel motorvonat a 20. század elején vált híressé, mint a vasútvonal egyik jellegzetes járműve, amely modern technológiával javította a közlekedés hatékonyságát.

Történeti háttér és gyártás

A Virginia and Truckee Railway Motor Car 22, közismert nevén a „McKeen Car”, az Egyesült Államok egyik ikonikus motorvonata, amelyet az 1910-es évek elején gyártottak. A „McKeen Car” egy William McKeen által tervezett jármű, célja a hatékonyabb és gyorsabb személyszállítás biztosítása volt. A típust az akkori gazdasági igények hívták életre, amikor a vasútvállalatok egyre inkább keresték a költséghatékonyabb megoldásokat a gőzmozdonyokkal szemben.

A Virginia and Truckee Railway számára a McKeen Motor Car Company fejlesztette ki ezt a típust, mely Nevadában, Carson City körzetében üzemelt. A gyártás 1910-ben kezdődött, és kifejezetten a rövidebb, kevésbé forgalmas vonalak kiszolgálására tervezték. A vonalvezetés, a gazdaságosság, és a vasúti infrastruktúra optimalizálása mind fő célként szerepelt a projekt során.

Technikai jellemzők

A Virginia and Truckee Railway Motor Car 22 dízelmotoros jármű volt, ami különösen figyelemreméltó volt a gőzmozdonyok korában. A vonat hajtásrendszere egy dízelmotor köré szerveződött, amely kevésbé volt karbantartásigényes, mint a hagyományos gőzmotorok. Az autó hossza körülbelül 15–20 méter volt, ami lehetővé tette, hogy könnyedén navigáljon a szűkebb pályákon is.

  • Tengelyelrendezés: 1A-A1
  • Teljesítmény: ~100 lóerő
  • Maximális sebesség: 55 km/h
  • Férőhely: Kb. 50 fő
  • Futómű: Két forgóváz
  • Fékrendszer: Pneumatikus fék

Szolgálati történelem

A Motor Car 22 a Virginia and Truckee Railway vonalain dolgozott, jelentős szerepet játszott a régió közlekedésében. Eredetileg személyszállításra használták, de a későbbiekben némi átalakítás után kisebb áruk szállítására is alkalmas volt. A jármű különösen népszerű volt a vidéki régiókban, ahol a vasúti infrastruktúra kevésbé volt fejlett.

A jármű szolgálati ideje az 1910-től az 1940-es évekig terjedt, amikor a technológiai fejlődés és a vasúti hálózat átalakulása miatt fokozatosan kivonták a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A Motor Car 22 egy példánya megmaradt és ma a Carson City-i Nevada Állami Vasutak Múzeumában található. Ez a jármű részben helyreállított állapotban van, és különleges kiállítások során néha mozgatható állapotban is bemutatják. Ez az ikonikus jármű az egyedüli fennmaradt példány a maga nemében, és jelentős történelmi értékkel bír.

Érdekességek és kulturális hatás

A Motor Car 22 a modellvasút rajongók körében is ismert és elismert jármű. A McKeen Cars az amerikai vasúttörténet egyedi fejezetét képviseli, ami a dízelmotoros vonatok fejlődésének korai szakaszába vezet vissza. A jármű különleges, hajótestre emlékeztető kialakítása inspirációt nyújtott számos makett készítő számára, és gyakran feltűnik történelmi filmekben és dokumentumfilmekben is.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízel motorvonat
Meghajtás Dízel
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Teljesítmény ~100 lóerő
Maximális sebesség 55 km/h
Férőhely Kb. 50 fő
Fékrendszer Pneumatikus fék

Hivatkozások

Virginia and Truckee Railway Motor Car 22 a Wikipédián

Képek

Források: Wikipédia, Google