VR Class Vk3 dízelmozdony

A VR Class Vk3 dízelmozdony a finn vasutaknál a hatékony közlekedés szimbóluma lett, mivel ezek a modellek különösen megbízhatóak voltak az északi körülmények között.

Történeti háttér és gyártás

A VR Class Vk3 dízelmozdony a finn vasúttársaság, a Valtionrautatiet (Finn Államvasutak) számára készült. A mozdony gyártását 1906-ban kezdték el, illetve ebben az évben állították első példányait forgalomba. A Vk3 széria kifejlesztésének célja az volt, hogy hatékonyabb és megbízhatóbb szállítási megoldást nyújtson a finn vasúthálózaton, amely az akkoriban fokozott igényekkel szembesült. A Vk3 sorozatból összesen 2 mozdony készült.

Technikai jellemzők

A Vk3 mozdony jellemzői között megtalálható a dízelhajtás, amely abban az időszakban modern technológiának számított. A mozdony rendelkezett a szükséges infrastruktúrával, hogy a finn vasúti hálózaton zökkenőmentesen közlekedhessen. A teljesítményére és egyéb specifikus műszaki adataira vonatkozó részletek azonban kevésbé ismertek.

Szolgálati történelem

A Vk3 mozdonyokat kizárólag Finnországban használták, ahol fontos szerepet játszottak a belföldi vasúti szállításban. A mozdonyok megbízható működése hozzájárult a finnek vasúti közlekedésének fejlődéséhez. Pontos adatok arra vonatkozóan, hogy mikor vonták ki őket a forgalomból, nem állnak rendelkezésre.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy a Vk3 sorozatból megmaradt volna bármilyen példány múzeumban vagy egyéb kiállítóhelyen. Ez a típus sajnos nem maradt fenn az utókor számára.

Érdekességek és kulturális hatás

A Vk3 mozdonyok története és hatása kevésbé dokumentált, ami részben annak is köszönhető, hogy mindössze két példány készült belőlük. Nincs ismert becenév vagy kulturális megjelenés hozzájuk kapcsolódóan.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

Képek

Források: Wikipédia, Google