Történeti háttér és gyártás
A WAGR C osztályú gőzmozdonyt a 20. század elején tervezték és gyártották Ausztráliában, különösen a Nyugat-Ausztráliai Vasúti Szolgálat (WAGR) számára. Az első példányok 1902-ben készültek, hogy megfeleljenek a növekvő szállítási igényeknek. A mozdonyokat a Beyer, Peacock and Company gyártotta Angliában, Manchesterben. Az összesen 22 példányból álló sorozat a helyi vasúti közlekedés hatékonyabbá tételére készült.
Technikai jellemzők
A WAGR C osztályú gőzmozdony egy 2-6-0 tengelyelrendezésű gőzmeghajtású jármű, amelyet kifejezetten a nehéz teherforgalom lebonyolítására terveztek. A mozdony teljesítménye és sebessége lehetővé tette, hogy a kor elvárásainak megfelelően hatékonyan közlekedjen hosszabb útvonalakon. A szerkezeti jellemzők között megtalálható a kettős hajtómű és a robusztus futómű, melyek a teljesítmény optimalizálását szolgálták.
Szolgálati történelem
A mozdonyokat elsősorban a Nyugat-Ausztráliai Vasúti Szolgálat használta, és a teherforgalomban játszottak jelentős szerepet. Üzemidejük kezdeti szakaszában megbízhatónak bizonyultak, azonban az idő előrehaladtával a technológiai fejlődés meghaladta képességeiket. A modernizáció és átépítések hiányában a mozdonyokat fokozatosan kivonták a használatból, teljesen megszüntetve szolgálatukat az 1950-es évek közepére.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
- Jelenleg nincs fellelhető információ arról, hogy bármely példány megmaradt volna eredeti formájában vagy múzeumi kiállításként.
Érdekességek és kulturális hatás
- A WAGR C osztály jelentőségével kapcsolatosan kevésbé ismert kulturális hatások léteznek. A modellvasúti körökben sem vált túlzottan elterjedtté, azonban Ausztráliában a vasúti történelem kedvelői tisztelettel emlékeznek rá.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google