WAGR S class gőzmozdony

A WAGR S class gőzmozdony az 1940-es években jelent meg, és hatékony tervezésének köszönhetően kulcsszerepet játszott Nyugat-Ausztrália vasúti hálózatának fejlesztésében.

Történeti háttér és gyártás

A WAGR S osztályú gőzmozdonyok 1943-ban készültek a Nyugat-Ausztráliai Államvasutak (WAGR) számára. A második világháború alatt nagy szükség volt megbízható és hatékony mozdonyokra, hogy támogassák a háborús erőfeszítéseket és biztosítsák a vasúti szállítást. Ezeket a mozdonyokat a Midland Railway Workshops gyártotta Nyugat-Ausztráliában. Összesen 10 darab készült, amelyek fontos szerepet játszottak a régió szállításában.

Technikai jellemzők

A WAGR S osztály egy gőzmeghajtású mozdony, amelyet úgy terveztek, hogy megfeleljen a nehéz terhek húzásának követelményeinek. A gőzmozdony teljesítménye és hatékonysága lehetővé tette, hogy különböző terepviszonyok mellett is megfelelően működjön.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Tengelyelrendezés: 4-8-2
  • Maximális sebesség: ~ 80 km/h
  • Fékrendszer: Légfékrendszer

Szolgálati történelem

A WAGR S osztályú mozdonyokat elsősorban Nyugat-Ausztrália vasútvonalain használták. Fő feladatuk a nehéz tehervonatok és személyszállító vonatok húzása volt, különösen a háborús évek alatt. Az S osztályú mozdonyok jelentős terhelhetőségük révén a gyorsabb és nagyobb kapacitású vonatok húzására is alkalmasak voltak.

A mozdonyokat az 1970-es években kezdték el kivonni a forgalomból, mivel a modernebb dízelmozdonyok átvették a helyüket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Bár sok S osztályú mozdonyt selejteztek, néhány példány túlélte a lebontást. A WAGR S549 Greenmount nevű mozdonyt megőrizték, és jelenleg a Bassendean vasúti múzeumban található, ahol kiállítva várja a látogatókat.

Érdekességek és kulturális hatás

A WAGR S osztályú mozdonyok a vasútbarátok és történészek körében is népszerűek. Ezen mozdonyok modellezése is elterjedt a modellvasút-építők körében, akik szívesen választják ezt a típust gyűjteményükhöz.

A Greenmount mozdony különösen híres a rajongók körében, mivel az egyetlen fennmaradt példány, amely hitelesen megőrizte az osztály jellegzetes vonásait.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Tengelyelrendezés 4-8-2
Maximális sebesség ~ 80 km/h
Fékrendszer Légfékrendszer

Hivatkozások

WAGR S class

Képek

Források: Wikipédia, Google