Történeti háttér és gyártás
A WAGR Ec osztályú elektromos mozdonyt az 1900-as évek elején fejlesztették ki, kifejezetten a Nyugat-Ausztráliai Vasúttársaság (Western Australian Government Railways, WAGR) számára. A mozdony gyártása 1901-ben kezdődött, és az angol Dick, Kerr & Co. nevű vállalat készítette, amely a villamosok és elektromos mozdonyok gyártásában volt jártas. Az Ec osztály megalkotásának célja a hatékonyabb áruszállítás biztosítása volt a vasúti hálózaton belül. A WAGR-nak szüksége volt egy erős és megbízható elektromos mozdonyra, amely képes volt a nagyobb terhek mozgatására az állomások és áruraktárak között.
Technikai jellemzők
Az Ec osztályú mozdony elektromos hajtású volt, ami abban az időben viszonylag újdonságnak számított. A mozdony teljesítménye és részletes technikai jellemzői nem állnak rendelkezésre az átfogóbb forrásokban. Valószínű, hogy az akkori technológiai színvonalnak megfelelően tervezték, amely biztosította, hogy megfelelő hatótávolsággal és sebességgel rendelkezzen az előre megadott feladatokhoz. A mozdony kialakítása a teher- és személyszállítás egyaránt szolgálta, bár a pontos utaskapacitás és komfortfelszereltség nem specifikált.
Szolgálati történelem
Az Ec osztályú elektromos mozdony elsősorban Nyugat-Ausztráliában szolgált, ahol a WAGR alkalmazta különféle vasúti vonalakon. A pontos szolgálati időszak és a kivonás ideje nem részletezett, de valószínűleg a technológiai fejlődéssel és az elektromos mozdonyok korszerűbb típusainak megjelenésével kerülhetett kivonásra. Az elektromos mozdonyokat gyakran használták tehervonatok továbbítására, de lehetséges, hogy személyszállító feladatokat is elláttak.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenlegi információk szerint nem maradtak fenn megőrzött példányok az Ec osztályból, és nem találhatóak múzeumi kiállításokon sem. Ez gyakori a korai elektromos mozdonyok esetében, ahol a technológiai fejlődés miatt a régebbi modelleket gyakran leselejtezték vagy átalakították.
Érdekességek és kulturális hatás
Nincs elérhető információ arról, hogy az Ec osztályú mozdonyok jelentősebb kulturális hatást gyakoroltak volna vagy széleskörű rajongói kultúrával rendelkeztek volna. Az ilyen típusú korai elektromos mozdonyok kevésbé voltak közismertek a közönség számára, és inkább technikai szempontból voltak fontosak.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/WAGR_Ec_class
Képek
Források: Wikipédia, Google