WAGR H class (diesel) dízelmozdony

A WAGR H class (diesel) dízelmozdony a Nyugat-Ausztráliai vasúti történet fontos szereplője volt, mely hatékony teljesítményével és megbízhatóságával hozzájárult a térség teher- és személyszállítási fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A WAGR H class (dízel) mozdonyt az ausztráliai Western Australian Government Railways (WAGR) számára fejlesztették ki. A mozdonyt az English Electric készítette az 1960-as évek közepén, pontosabban 1965-ben. A mozdonyok kifejlesztésének célja az volt, hogy sikeresen kiegészítsék a meglévő dízel flotta kapacitását, valamint javítsák a hatékonyságot és a megbízhatóságot a teherszállításban. Az English Electric, amely egy időben vezető szerepet töltött be a mozdonygyártásban, biztosította a gyártást a brit telephelyén.

A WAGR H class sorozatából összesen 10 darabot gyártottak, és mindegyik példányt az ausztrál államvasutak használták.

Technikai jellemzők

A WAGR H class mozdony dízelerőforrásának köszönhetően megnövekedett hatékonyságot biztosított a teherszállításban. A hajtásrendszer dízelalapú volt, ami megbízhatóságot és gazdaságos üzemeltetést tett lehetővé. A mozdony teljesítménye 1350 lóerő, ami jelentős erőt biztosított a különböző teherszállítási feladatokhoz.

  • Hajtásrendszer: Dízel
  • Teljesítmény: 1350 lóerő

A mozdony tengelyelrendezése Co-Co, amely hat keréktengelyes elrendezést jelent, három tengellyel az egyes forgóvázakban. Ez a konfiguráció növeli a stabilitást és a vonóerőt, ami különösen fontos a nehéz teherszállítási feladatok során.

  • Tengelyelrendezés: Co-Co

A mozdony maximális sebessége körülbelül 105 km/óra volt, ami lehetővé tette a gyors közlekedést, ugyanakkor az alacsonyabb sebességtartományban való üzemelés is hatékonyan támogatták a helyi teherszállítást.

  • Maximális sebesség: 105 km/óra

Egyéb fontos jellemzők közé tartozik a pneumatikus fékrendszer, amely biztosította a mozdony biztonságos üzemelését különböző körülmények között is.

Szolgálati történelem

A WAGR H class mozdonyok elsődlegesen Ausztráliában voltak használatban, ahol a teherszállítási feladatokban játszottak kiemelkedő szerepet. A mozdonyokat a Western Australian Government Railways üzemeltette, ahol az évek során bizonyították megbízhatóságukat és teljesítményüket.

A mozdonyok szolgálata az 1960-as évek közepétől egészen a későbbi évtizedekig tartott, amikor is a technológiai fejlődés és az újabb modellek bevezetése fokozatosan háttérbe szorította őket. Az évek alatt néhány mozdonyt modernizáltak, hogy megfeleljenek a változó igényeknek, de végül több darabot kivontak a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Néhány WAGR H class dízelmozdony megőrzésre került, és napjainkban múzeumokban tekinthetők meg. Ezek a gépek fontos részét képezik az ausztrál vasúti történelemnek, és a vasúti rajongók számára lehetőséget nyújtanak, hogy közelebbről is megismerjék a múlt járműveit.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Teljesítmény 1350 lóerő
Tengelyelrendezés Co-Co
Maximális sebesség 105 km/óra

Hivatkozások

További információért látogasson el erre az oldalra.

Képek

Források: Wikipédia, Google