WAGR K class (diesel) dízelmozdony

Az 1960-as években a WAGR K class (diesel) dízelmozdonyok kulcsszerepet játszottak Nyugat-Ausztrália vasúti közlekedésének modernizálásában, megbízhatóságukkal és gazdaságosságukkal hódítva meg a pályákat.

Történeti háttér és gyártás

A WAGR K osztály dízelmozdonyokat az 1960-as évek közepén fejlesztették ki Ausztráliában, hogy megfeleljenek a Nyugat-Ausztráliai Vasúttársaság (WAGR) növekvő szállítási igényeinek. Ezeket a mozdonyokat a Commonwealth Engineering és az English Electric gyártotta. A gyártás 1966-ban kezdődött, és az új mozdonyokat kifejezetten a regionális és távolsági szállításokhoz tervezték, ahol fontos volt a megbízható és hatékony üzemeltetés.

  • Gyártó: Commonwealth Engineering, English Electric
  • Gyártási év: 1966
  • Példányszám: Az első sorozat 10 darabot tartalmazott

Technikai jellemzők

A WAGR K osztály mozdonyai dízel-elektromos meghajtásúak voltak, ami azt jelentette, hogy a dízelmotor az elektromos generátort hajtotta meg, amely aztán a villanymotorokat működtette. Ez a kombináció lehetővé tette a jármű számára a jobb hatékonyságot és megbízhatóságot a hosszú távú üzemeltetés során.

  • Teljesítmény: 750 lóerő
  • Maximális sebesség: 80 km/h
  • Fékrendszer: Pneumatikus fékek
  • Tengelyelrendezés: Bo-Bo

Szolgálati történelem

A WAGR K osztály mozdonyai a Nyugat-Ausztráliai Vasúttársaság flottájának részeként működtek, és elsősorban teherszállításra használták őket. Az 1980-as évek végéig voltak aktív szolgálatban, ezt követően újabb és modernebb mozdonyok váltották fel őket.

  • Szolgálati hely: Nyugat-Ausztrália
  • Szolgálatból való kivonás: 1980-as évek vége

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A WAGR K osztály egyes példányai megőrzésre kerültek, és ma már múzeumokban tekinthetők meg, ahol a látogatók megismerhetik a vasút történetét és jelentőségét a régióban. Az egyik ilyen helyszín a Nyugat-Ausztráliai Vasúti Múzeum.

Érdekességek és kulturális hatás

A WAGR K osztály mozdonyai nem csak a vasúttörténelem részeként váltak ismertté, hanem a vasúti modellezés világában is népszerűek voltak. Ezek a modellek gyakran megtalálhatók voltak a hobbi modellezők gyűjteményében, és hűen tükrözték az eredeti mozdonyok dizájnját és működését.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Teljesítmény 750 lóerő
Maximális sebesség 80 km/h
Tengelyelrendezés Bo-Bo
Fékrendszer Pneumatikus

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/WAGR_K_class_(diesel)

Képek

Források: Wikipédia, Google