WAGR M class (1875) gőzmozdony

A WAGR M class (1875) gőzmozdony a nyugat-ausztráliai vasút történetének ikonikus szereplője volt, amely megbízhatóságával és teljesítményével vívta ki az elismerést ebben az úttörő időszakban.

Történeti háttér és gyártás

A WAGR M osztályú gőzmozdonyok 1876-ban készültek, azzal a céllal, hogy a Nyugat-Ausztráliai Vasút (WAGR) növekvő igényeit kielégítsék. Az igények arra irányultak, hogy hatékony és megbízható szállítóeszközt biztosítsanak az akkor gyorsan fejlődő régió számára. Az M osztályú mozdonyok gyártását Neilson and Company végezte, amely egy neves brit vasúti járműgyártó vállalat volt. Az első szállításuk 1876 végén történt, és összesen tíz darabot gyártottak ebből a típusból.

Technikai jellemzők

A WAGR M osztályú mozdonyok gőzüzeműek voltak, amely abban az időszakban a legelterjedtebb hajtásrendszer volt. A 4-4-0 tengelyelrendezésű mozdonyok kiválóan alkalmasak voltak a közepes távolságú személy- és teherszállításra. Az M osztályú mozdonyok maximális sebessége körülbelül 60 km/h volt, ami megfelelő sebességet jelentett a korabeli vasúti közlekedéshez.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Tengelyelrendezés: 4-4-0
  • Maximális sebesség: 60 km/h

Szolgálati történelem

A WAGR M osztályú mozdonyokat elsősorban Nyugat-Ausztráliában használták, ahol a fő szerepük a személy- és teherszállítás volt. A mozdonyok jól teljesítettek a gyakorlatban, megbízhatóságukkal pedig hozzájárultak a nyugat-ausztráliai vasúti hálózat fejlődéséhez. A mozdonyokat fokozatosan vonták ki a forgalomból a 20. század elején, mivel újabb, modernebb gépekkel váltották le őket. Selejtezésük az 1930-as években kezdődött.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincsenek megőrzött példányai a WAGR M osztályú mozdonyoknak. Ezek a mozdonyok, mivel az idő múlásával elavultakká váltak, a selejtezés áldozatául estek. Emiatt semmilyen múzeumban nem tekinthetők meg.

Érdekességek és kulturális hatás

A WAGR M osztályú gőzmozdonyok a maga idejében fontos szerepet játszottak a nyugat-ausztráliai gazdaság fellendítésében. Bár konkrét beceneve nem maradt fenn, ezek a mozdonyok hozzájárultak a vasúti közlekedés alapjainak megteremtéséhez a régióban. Mivel az ipari forradalom idején épültek, egyesek a korabeli fejlődés szimbólumaként tekintettek rájuk.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/WAGR_M_class_(1875)

Képek

Források: Wikipédia, Google