Történeti háttér és gyártás
A WAGR U osztályú gőzmozdonyokat 1904-ben gyártották a Western Australian Government Railways (WAGR) számára. A mozdonyokat a Beyer, Peacock and Company, egy Manchesterben, Angliában működő cég készítette. Az osztály létrehozásának fő célja az volt, hogy a vasúti közlekedés hatékonyságát növelje Nyugat-Ausztráliában. A gyártási folyamat során összesen 26 egységet készítettek el ebből a típusból.
Technikai jellemzők
A WAGR U osztályú mozdonyok gőzhajtásúak voltak, ami akkoriban a legkorszerűbb és legelterjedtebb technológiának számított. A mozdonyok tengelyelrendezése 4-6-2 volt, amit „Pacific” elrendezésként is ismernek. Ezek a mozdonyok képesek voltak nagy vonóerőt kifejteni, ami lehetővé tette a nehéz tehervonatok és hosszú személyszállító szerelvények mozgatását. A maximális sebességük körülbelül 95 km/h volt, ami elegendőnek bizonyult a korban elvárt teljesítményekhez.
- Tengelyelrendezés: 4-6-2
- Maximális sebesség: 95 km/h
- Üzemanyag: Szén
- Hossz: 18,29 méter (közelítőleg)
Szolgálati történelem
A WAGR U osztályú mozdonyok főként Nyugat-Ausztráliában üzemeltek, ahol mind személyszállító, mind tehervonati szolgálatban álltak. Az évek során megbízható teljesítményük miatt kedvelték őket, habár a technológiai fejlődések következtében idővel más típusok váltották le őket. A mozdonyok a második világháború után is szolgálatban maradtak, végül az 1950-es évek közepén kezdték el kivonni őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a WAGR U osztályú mozdonyokból nem maradtak fenn működőképes példányok. Néhány darab azonban megőrzésre került, és különböző múzeumokban állítják ki őket Ausztráliában. Ezek a mozdonyok a vasúttörténet fontos darabjai, és bemutatják a korabeli mérnöki teljesítmények csodáit.
Érdekességek és kulturális hatás
A WAGR U osztályú mozdonyok, bár nem váltak széles körben ismertté a filmekben vagy a populáris kultúrában, mégis fontos szerepet játszottak a nyugat-ausztráliai vasúti hálózat fejlődésében. Modellvasúti gyártók alkalmanként készítettek méretarányos verziókat ezekből a mozdonyokból, így a modellezők körében ismertek és kedveltek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 4-6-2 |
Maximális sebesség | 95 km/h |
Gyártó | Beyer, Peacock and Company |
Gyártási év | 1904 |
Üzemanyag | Szén |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/WAGR_U_class_(1903)
Képek
Források: Wikipédia, Google