Württemberg T 6 gőzmozdony

A Württemberg T 6 gőzmozdony a XX. század elején jelent meg, és különleges kialakítása miatt a német vasúti hálózat jellegzetes szereplőjévé vált, erős teljesítményével kiemelkedett a korabeli mozdonyok közül.

Történeti háttér és gyártás

A Württemberg T 6 gőzmozdonyt 1916-ban fejlesztették ki a Württembergische Staatseisenbahnen (Württemberg Állami Vasút) részére. A mozdonytípus megalkotásának fő célja az volt, hogy kielégítse a nehéz teherszállítmányok kezelésére vonatkozó igényt, különösen a dombos és hegyvidéki utakra optimalizálva.

A T 6 mozdonyokat a Maschinenfabrik Esslingen gyártotta, amely akkoriban a németországi mozdonygyártás egyik kiemelkedő szereplője volt. Összesen 20 darabot készítettek ebből a típusból.

Technikai jellemzők

A Württemberg T 6 gőzmozdony egy 2-10-0 tengelyelrendezésű, azaz „Decapod” típusú gépezet volt. Ez az elrendezés öt hajtott tengelyt foglalt magában, segítve a mozdonyt a nehéz vonatok vontatásában.

  • Meghajtás: Gőzhajtású rendszer
  • Teljesítmény: Nincs feltüntetve a pontos teljesítmény a forrásban
  • Maximális sebesség: 65 km/óra
  • Méretek: Hossz és magasság nincs részletezve
  • Fékrendszer: Nincs részletezve a forrásban

Szolgálati történelem

A Württemberg T 6 mozdonyokat elsősorban Németországban használták nehéz teherszállításra. Az I. világháború idején és azt követően is jelentős szerepet játszottak a szállításban, köszönhetően robosztus felépítésüknek.

A második világháború után ezek közül a mozdonyok közül több darab átkerült a Deutsche Reichsbahn (Német Birodalmi Vasút) állományába. A szolgálati időszakuk a 20. század közepéig tartott.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos, a források alapján nem található információ megőrzött példányokról vagy múzeumi szereplésről a Württemberg T 6 mozdony esetén.

Érdekességek és kulturális hatás

Nincs információ arról, hogy a Württemberg T 6 mozdony különösebb kulturális hatást gyakorolt volna, vagy hogy lenne bármilyen jelentősége a modellvasúti világban.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Maximális sebesség 65 km/óra
Tengelyelrendezés 2-10-0 (Decapod)

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Württemberg_T_6

Képek

Források: Wikipédia, Google