Történeti háttér és gyártás
A BR Standard Class 7 70048, közismert nevén „The Territorial Army 1908–1958”, egy brit gőzmozdony, amelyet 1954-ben gyártottak. Ezt a mozdonyt a British Railways rendelte, amely abban az időben az Egyesült Királyság állami vasúttársasága volt. A BR Standard Class 7 sorozat a gőzmozdonyok utolsó generációjához tartozott, amelyet az 1948-as brit vasúti államosítás után fejlesztettek ki. A sorozat célja az volt, hogy egységesítse a különböző vasúttársaságok által korábban használt, különféle típusokat.
Technikai jellemzők
A BR Standard Class 7 70048 egy gőzmeghajtású mozdony, amely kiemelkedő teljesítményre volt képes. A mozdony tengelyelrendezése 4-6-2 volt, ami azt jelenti, hogy négy vezető, hat hajtótengellyel és két utánfutó tengellyel rendelkezett. Ez az elrendezés különösen a sebesség és a stabilitás szempontjából volt optimális a hosszú távú expresszvonatok számára.
– Maximális sebesség: Képes volt elérni a 145 km/h-t, ami akkoriban kiváló értéknek számított.
– Méretek: A mozdony hossza 21,21 méter volt, magassága pedig 3,96 méter.
– Futómű: A kiemelkedő konstrukció lehetővé tette a sima és gyors mozgást az Egyesült Királyság változatos vasúti hálózatán.
– Fékrendszer: A mozdony korszerű fékrendszerrel volt felszerelve, ami biztosította a hatékony megállási képességet nagy sebességről is.
Szolgálati történelem
A BR Standard Class 7 70048 főként nagy távolságú expresszjáratokon volt használatban Angliában. Az ikonikus vonalakon, mint például a Londont és Skóciát összekötő útvonalon, gyakran látható volt. A mozdonyt 1967-ben vonták ki a forgalomból, amikor is a dízel- és elektromos mozdonyok átvették a vezető szerepet a vasúti közlekedésben.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a BR Standard Class 7 70048 nem maradt fenn az utókor számára. Az ilyen típusú mozdonyok közül néhányat megőriztek, és különböző brit vasúti múzeumokban kiállították, de a „The Territorial Army 1908–1958” konkrét példánya nem részesült ebben a szerencsében.
Érdekességek és kulturális hatás
A BR Standard Class 7 sorozat, amelyhez a 70048 is tartozott, ikonikus státuszt vívott ki magának a vasútbarátok és a modellezők körében. Bár a konkrét mozdony nem volt kifejezetten híres filmekben vagy könyvekben, a sorozatot gyakran modellezték különféle méretarányokban, és népszerű szereplői a modellező kiállításoknak.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Egyéb |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Tengelyelrendezés | 4-6-2 |
Maximális sebesség | 145 km/h |
Hossz | 21,21 méter |
Magasság | 3,96 méter |