Történeti háttér és gyártás
A British Rail Class D2/7 dízelmozdony egyike volt azoknak az új generációs dízelmozdonyoknak, amelyeket a brit vasúti közlekedés korszerűsítésére fejlesztettek ki az 1950-es években. Ezt a típust 1955-ben gyártották a Ruston & Hornsby vállalatnál, amely a dízelmozdonyok gyártásában jelentős szerepet játszott. A British Railways számára készült, amely az Egyesült Királyság állami tulajdonú vasúttársasága volt abban az időben. A gyártásból összesen négy példány készült.
Technikai jellemzők
A Class D2/7 dízelmozdony dízel meghajtású volt, amely jelentős újítást jelentett a korábbi gőzmozdonyokhoz képest. A mozdonyek hajtásrendszere egy dízelmotorral működött, amely jelentős hatékonyságnövekedést eredményezett. A tengelyelrendezése a ‘0-4-0’ rendszerű volt, ami azt jelentette, hogy négy kerék állt sorban meghajtás alatt. A mozdony teljesítményét a dízelmotor adta, amely a kor elvárásainak megfelelően erős volt, bár pontos teljesítményadatokat nem tartalmaz a forrás.
Szolgálati történelem
A British Rail Class D2/7 mozdonyokat elsősorban könnyű tolatószolgálati feladatokra alkalmazták az Egyesült Királyságban. A dízeltechnológia népszerűsödésével ezek a mozdonyok hozzájárultak a hatékonyabb és gazdaságosabb vasúti közlekedéshez. Az operatív szolgálat időtartamára vonatkozó konkrét adatok nem állnak rendelkezésre, de valószínűleg az 1960-as évek során vonták ki őket a forgalomból, amikor új, modernebb dízelmozdonyok jelentek meg.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nem található hivatalos információ megőrzött példányokról vagy múzeumi szereplésről a British Rail Class D2/7 kapcsán. Valószínűsíthető, hogy a négy példány selejtezésre került, és nem maradt meg belőle működőképes vagy kiállított példány.
Érdekességek és kulturális hatás
A British Rail Class D2/7 típusról nem ismertek különleges történetek vagy becenevek, amelyek a köznyelvben elterjedtek volna. Modellvasúti környezetben sem vált széles körben elérhetővé, valószínűleg a korlátozott példányszám és az alacsony ismertség miatt. Kulturális hatása így minimálisnak tekinthető a vasúttörténelemben.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |