Történeti háttér és gyártás
A British Rail Class 06 dízelmozdonyok az 1950-es évek végén jelentkeztek a brit vasúti hálózaton. A mozdonyokat a Glasgow-i St. Rollox üzemében gyártották az egykori North British Locomotive Company által, 1958-ban. Ezt a mozdonytípust a British Railways számára fejlesztették ki, hogy kielégítsék a helyi tolatási és könnyű teherszállítási igényeket. Összesen 35 darabot gyártottak, melyek a skót vasúti infrastruktúra fontos részévé váltak.
Technikai jellemzők
A British Rail Class 06 dízelmozdonyokat megbízható dízelmotor hajtotta. A mozdonyok Class 06 dízel teljesítményükkel főként tolatási munkákra voltak alkalmasak, ami kiemeli kis méretüket és könnyű manőverezhetőségüket. A tengelyelrendezésük 0-4-0 volt, ami egy egyszerű és robusztus kialakítást jelentett. A teljesítményük körülbelül 204 lóerő volt, maximális sebességük pedig 37 km/h. Ezek a mozdonyok nem az utazó közönség szállítására készültek, így nincs utas férőhelyük.
Szolgálati történelem
A British Rail Class 06 mozdonyokat főként Skóciában használták a British Railways keretein belül. Elsősorban tehervonatok és tolatási feladatok ellátására használták őket. Az 1980-as évek elején kezdődött meg a fokozatos kivonásuk a szolgálatból, miután a fejlettebb technológiák és mozdonyok átvették a helyüket. Az utolsó darabokat 1983-ban vonták ki a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A British Rail Class 06 mozdonyok közül egyetlen példány maradt fenn, amely megőrzött állapotban látható. Az egyetlen megmaradt példány a helyi vasúti történelmi társaságnál található, amely különböző eseményeken és bemutatókon vesz részt, hogy a közönség megismerhesse a dízelmozdonyok történetét és működését.
Érdekességek és kulturális hatás
A Class 06 mozdonyok a brit ipari vasúti történet fontos részét képezték, és bár nem olyan ikonikusak, mint néhány más mozdony, mégis számos modellt készítettek belőlük a modellvasút rajongók számára. A kicsi és kompakt kialakításuk miatt kedvelték a modellvasúti közösségben. A vasúti modellek gyártói, például a Hornby, különböző méretarányokban kínálták ezeket a mozdonyokat.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Tengelyelrendezés | 0-4-0 |
Teljesítmény | 204 lóerő |
Maximális sebesség | 37 km/h |
Gyártási év | 1958 |
Példányszám | 35 |