Történeti háttér és gyártás
A British Rail Class 35, közismert nevén „Hymek”, egy brit dízel-hidraulikus mozdonytípus, amelyet 1961 és 1964 között gyártottak. A mozdonyokat elsősorban a Western Region of British Railways számára fejlesztették ki, hogy pótolják az elavulófélben lévő gőzmozdonyokat. A gyártást a Beyer Peacock és társai végezték, Manchesterben. A gyártás teljes időszaka alatt összesen 101 darabot készítettek.
Technikai jellemzők
A British Rail Class 35 mozdonyok dízel-hidraulikus hajtásrendszerrel rendelkeztek. Ez a technológia abban az időben a Western Region számára különösen vonzó volt, mivel a hajtásrendszer könnyebb volt és jobb gyorsulási képességekkel bírt, mint a dízel-elektromos rendszerek. A mozdonyok maximális sebessége elérte a 145 km/h-t, ami gyorsnak számított akkoriban.
- Teljesítmény: 1700 lóerő
- Tengelyelrendezés: B-B
- Hossz: 15,67 méter
- Magasság: 3,79 méter
- Tömeg: 76 tonna
Szolgálati történelem
A Hymek mozdonyok főként az angliai Western Region területén voltak használatban, de idővel más régiókba is eljutottak. Szerepükben személy- és teherszállításra egyaránt alkalmasak voltak. A mozdonyok népszerűek voltak a személyzet körében megbízhatóságuk és teljesítményük miatt. A szolgálatból történő kivonásuk az 1970-es évek végén kezdődött, a dízel-elektromos mozdonyok térnyerése miatt. Az utolsó példányokat 1975-ben vonták ki a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A British Rail Class 35 mozdonyok közül néhány példányt sikerült megőrizni, és ma is láthatók különböző brit vasúti múzeumokban. Néhány darabot felújítottak, és nosztalgiavonatokban is üzemelnek, lehetőséget adva a vasúti rajongóknak, hogy megismerjék ezt a járművet működés közben.
Érdekességek és kulturális hatás
A Hymek becenév a „hydraulic” és az „mek” (mechanical) szóösszetételből származik. A rajongói közösségben népszerű a mozdony, és számos modellgyártó készítette el méretarányos mását. A Hymek mozdonyok egyedi megjelenése és teljesítménye miatt gyakran szerepeltek vasúti kiállításokon és rendezvényeken.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Gyártási év | 1961 |
Maximális sebesség | 145 km/h |
Teljesítmény | 1700 lóerő |
Tengelyelrendezés | B-B |
Hossz | 15,67 méter |
Magasság | 3,79 méter |
Tömeg | 76 tonna |