Történeti háttér és gyártás
A GWR 157 Class mozdonyokat William Dean tervezte, és a Great Western Railway (GWR) számára készítették. Az 1878-as gyártási év fontos mérföldkő volt a brit vasúti közlekedés történetében. A mozdonyok a korabeli technológiai fejlődésre adott válaszként jöttek létre, hogy kielégítsék a növekvő vasúti forgalom igényeit az Egyesült Királyság területén. Összesen 20 darab készült belőle.
Technikai jellemzők
A GWR 157 Class gőzmozdony a szén és víz felhasználásával működött, a kazán által termelt gőz biztosította a meghajtást. A mozdony kialakítása a közepes teljesítményű feladatok ellátására alkalmas, így elővárosi és középtávú személyszállításra használták. Tengelyelrendezése 0-6-0 volt, ami azt jelenti, hogy a mozdony hat hajtott tengellyel rendelkezett. A maximális sebesség pontos adatai nem állnak rendelkezésünkre, de a hasonló típusú mozdonyok jellemzően 60-70 km/h sebességgel haladtak.
Szolgálati történelem
A GWR 157 Class mozdonyokat főként a Great Western Railway hálózatán használták az Egyesült Királyságban. Az 1880-as és 1890-es években ezek a mozdonyok jelentős szerepet játszottak a személyszállításban, valamint kisebb teherforgalmi feladatokat is elláttak. Az idők során a mozdonyok fokozatosan elavultak, és az 1910-es években kezdődött meg a végleges kivonásuk a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos, a GWR 157 Class mozdonyokból nem maradt fenn egyetlen példány sem. Egyéb történelmi vasúti járművekhez hasonlóan, ezek a mozdonyok is az idő múlásával eltűntek, így ma már csak archív fotók és dokumentumok őrzik emléküket.
Érdekességek és kulturális hatás
A GWR 157 Class mozdonyok a brit vasúttörténelem egy érdekes korszakának képviselői voltak. Bár nem annyira híresek, mint néhány kortársuk, fontos szerepük volt a vasúti közlekedés fejlődésében az Egyesült Királyságban. Az ilyen típusú gőzmozdonyok hozzájárultak a vasút népszerűségéhez, és a brit ipari forradalom egyik ikonjává váltak. Modellvasúti keretek között időnként feltűnhetnek ezek a mozdonyok, azonban a pontos másolataik nem általánosan elterjedtek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |