LSWR 395 class gőzmozdony

Az 1881-ben bemutatott LSWR 395 class gőzmozdony az angliai vasút fejlődésének egyik meghatározó alakja volt, amely hatékony teljesítményével kiszolgálta a déli vasúthálózatot.

Történeti háttér és gyártás

Az LSWR 395 class gőzmozdonyokat az London and South Western Railway (LSWR) számára tervezték. Ez a típus 1881-ben került gyártásra a Nine Elms-i műhelyekben. A William Adams által tervezett gőzmozdonyok célja a teherszállítás és az elővárosi személyforgalom támogatása volt, reagálva a vasúti forgalom növekvő igényeire. Ezek a mozdonyok összesen 70 példányban készültek el, ami jelentős számnak tekinthető az adott időszakban.

Technikai jellemzők

Az LSWR 395 class egy szilárd felépítésű gőzmozdony volt, amelyet 0-6-0 tengelyelrendezéssel építettek. Ez azt jelenti, hogy a mozdony mindhárom tengelye hajtott volt, ami különösen alkalmassá tette a teherszállítási feladatok ellátására. A jármű teljesítménye és sebessége megfelelt a korabeli követelményeknek, és a gőzmeghajtású rendszere miatt a maximális sebessége körülbelül 60 km/h volt. A mozdony fontos jellemzője volt még a mechanikus fékrendszer, amelyet az idők során továbbfejlesztettek, hogy növeljék a hatékonyságot és a biztonságot.

Szolgálati történelem

Az LSWR 395 class mozdonyok főként az Egyesült Királyságban, azon belül is az LSWR hálózatán teljesítettek szolgálatot. Tehermozdonynak tervezték őket, de gyakran alkalmazták személyszállításra is, különösen az elővárosi vonalakon. A mozdonyok egészen az 1920-as évekig szolgálatban maradtak, amikor is az újabb típusok érkezése miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból. Nem maradtak fenn működőképes állapotban, de hírnevüket megőrizték a vasúttörténetben.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos az LSWR 395 class gőzmozdonyok közül egyetlen példány sem maradt fenn a mai napig. A mozdonyok teljesen eltűntek a forgalomból, és a későbbi évek során egy sem került múzeumi gyűjteménybe.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár nincs fennmaradt példány, az LSWR 395 class mozdonyok megmaradtak a vasúti rajongók emlékezetében. Modellvasúti körökben léteznek méretarányos verziók, amelyek népszerűek a gyűjtők körében. A mozdonyok tervezése és jellemzői miatt a korai brit vasút egyik ikonikus típusaként emlékeznek rájuk, különösen William Adams tervezői munkásságának kontextusában.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Gyártási év 1881
Tengelyelrendezés 0-6-0
Maximális sebesség Kb. 60 km/h
Példányszám 70

Hivatkozások

LSWR 395 class Wikipedia oldal

Képek

Források: Wikipédia, Google