Történeti háttér és gyártás
A Midland Railway 1532 Class gőzmozdonyokat a 19. század végén fejlesztették ki, hogy megfeleljenek a korabeli vasúti közlekedés növekvő igényeinek. A Midland Railway megrendelésére, Samuel W. Johnson tervezésében születtek meg ezek a mozdonyok. Gyártásuk 1881-ben kezdődött a Derby-ben található vasúti műhelyben. Összesen 10 darabot készítettek ebből a típusból.
Technikai jellemzők
A Midland Railway 1532 Class gőzmozdonyok 2-4-0 tengelyelrendezésűek voltak, ami azt jelentette, hogy elöl két vezető kerék, míg hátul négy hajtott kerék helyezkedett el. A gőzüzemű mozdonyok jellemzően szén fűtőanyaggal működtek. Az 1532 Class maximális sebessége elérhette a 90 km/h-t, ami akkoriban kimagaslónak számított.
Szolgálati történelem
Ezeket a mozdonyokat a Midland Railway társaság alkalmazta elsősorban utasszállító vonatok vontatására, különösen a gyorsvonatok esetén. A 20. század elején azonban a technológiai fejlődés és az újabb mozdonytípusok megjelenése miatt fokozatosan kivezették őket a forgalomból. Az utolsó példányokat a ’20-as évek derekán vonták ki a szolgálatból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a Midland Railway 1532 Class gőzmozdonyok közül egy sem maradt fenn az utókor számára. Nincs belőlük múzeumban kiállított példány, és nosztalgiavonatokban sem vesznek részt.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a Midland Railway 1532 Class mozdonyok nem maradtak fenn, a Midland Railway története és ezek a mozdonyok hozzájárultak a brit vasúti közlekedés modernizálásához. Modellvasúti változatok nem készültek erről a típusról, de Samuel W. Johnson tervezési elvei számos későbbi mozdonyon visszaköszöntek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Gyártási év | 1881 |
Tengelyelrendezés | 2-4-0 |
Maximális sebesség | 90 km/h |