British Rail Class 88 elektromos mozdony

A British Rail Class 88 elektromos mozdony a modern vasúti technológia csúcsa, ötvözve a környezetbarát villamos energiát a dízel rugalmasságával, hogy minden helyzetben kiváló teljesítményt nyújtson.

Történeti háttér és gyártás

A British Rail Class 88 egy modern elektromos mozdony, amelyet az Egyesült Királyság vasúthálózatán való használatra terveztek. A mozdonyt az olasz gyártó, a Stadler Rail készítette a Direct Rail Services (DRS) számára. Az első példányok 2017-ben érkeztek meg, és a gyártásukra a Stadler valenciai üzemében került sor. A Class 88 a meglévő Class 68 dízelmozdonyok alapján készült, de elektromos hajtásrendszerrel lett felszerelve, hogy megfeleljen a korszerű környezetvédelmi és gazdaságossági követelményeknek.

Technikai jellemzők

A Class 88 mozdony egy hibrid típus, amely képes elektromos áramról és dízel erőforrásról is működni. Ez a kettős meghajtás lehetővé teszi, hogy olyan vonalakon is közlekedjen, ahol nincs kiépített elektromos hálózat. A mozdony 25 kV 50 Hz váltakozó áramú felsővezetékről üzemel. A maximális teljesítménye 4 MW, ami kiemelkedő energiát biztosít a nagy sebességű vonatok mozgatásához.

A mozdony maximális sebessége 160 km/h, ami lehetővé teszi, hogy gyorsvonatok húzására is alkalmas legyen. A tengelyelrendezése Bo’Bo’, ami azt jelenti, hogy minden tengely hajtott. A mozdony hossza körülbelül 20 méter, és a modern vezérlőrendszerekkel van felszerelve, amelyek megkönnyítik az üzemeltetést.

Szolgálati történelem

A Class 88 mozdonyok főként az Egyesült Királyság területén dolgoznak, és mind teher-, mind személykocsikat húznak. A legfőbb megrendelőjük a Direct Rail Services, amely a teherszállításban és a személyszállításban egyaránt érdekelt. A mozdonyokat időnként bérbe adják más vasúttársaságoknak is, hogy optimalizálják a kihasználtságukat.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy a British Rail Class 88 mozdonyok között múzeumi vagy megőrzött példány létezne. A mivel mozdonyok viszonylag újak, még aktívan szolgálnak a brit vasútvonalakon.

Érdekességek és kulturális hatás

A Class 88 mozdonyok különlegessége a hibrid hajtásrendszer, amely lehetővé teszi, hogy különböző üzemelési körülmények között is hatékonyan működjenek. Ez a jellemző különösen értékes a környezetvédelem szempontjából, mivel csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását.

A mozdonynak nincs ismert beceneve, és nem jelent meg filmekben vagy könyvekben. Modellvasúti változatai azonban valószínűleg érdeklik a gyűjtőket és a vasúti rajongókat.

Műszaki adatlap

Jellemző Érték
Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Hibrid
Korszak 2000–napjaink – Automatizálás
Teljesítmény 4 MW
Maximális sebesség 160 km/h
Tengelyelrendezés Bo’Bo’
Hossz 20 méter

Hivatkozások

A British Rail Class 88 leírása a Wikipédián