Történeti háttér és gyártás
A British Rail Class 88 egy modern elektromos mozdony, amelyet az Egyesült Királyság vasúthálózatán való használatra terveztek. A mozdonyt az olasz gyártó, a Stadler Rail készítette a Direct Rail Services (DRS) számára. Az első példányok 2017-ben érkeztek meg, és a gyártásukra a Stadler valenciai üzemében került sor. A Class 88 a meglévő Class 68 dízelmozdonyok alapján készült, de elektromos hajtásrendszerrel lett felszerelve, hogy megfeleljen a korszerű környezetvédelmi és gazdaságossági követelményeknek.
Technikai jellemzők
A Class 88 mozdony egy hibrid típus, amely képes elektromos áramról és dízel erőforrásról is működni. Ez a kettős meghajtás lehetővé teszi, hogy olyan vonalakon is közlekedjen, ahol nincs kiépített elektromos hálózat. A mozdony 25 kV 50 Hz váltakozó áramú felsővezetékről üzemel. A maximális teljesítménye 4 MW, ami kiemelkedő energiát biztosít a nagy sebességű vonatok mozgatásához.
A mozdony maximális sebessége 160 km/h, ami lehetővé teszi, hogy gyorsvonatok húzására is alkalmas legyen. A tengelyelrendezése Bo’Bo’, ami azt jelenti, hogy minden tengely hajtott. A mozdony hossza körülbelül 20 méter, és a modern vezérlőrendszerekkel van felszerelve, amelyek megkönnyítik az üzemeltetést.
Szolgálati történelem
A Class 88 mozdonyok főként az Egyesült Királyság területén dolgoznak, és mind teher-, mind személykocsikat húznak. A legfőbb megrendelőjük a Direct Rail Services, amely a teherszállításban és a személyszállításban egyaránt érdekelt. A mozdonyokat időnként bérbe adják más vasúttársaságoknak is, hogy optimalizálják a kihasználtságukat.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy a British Rail Class 88 mozdonyok között múzeumi vagy megőrzött példány létezne. A mivel mozdonyok viszonylag újak, még aktívan szolgálnak a brit vasútvonalakon.
Érdekességek és kulturális hatás
A Class 88 mozdonyok különlegessége a hibrid hajtásrendszer, amely lehetővé teszi, hogy különböző üzemelési körülmények között is hatékonyan működjenek. Ez a jellemző különösen értékes a környezetvédelem szempontjából, mivel csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását.
A mozdonynak nincs ismert beceneve, és nem jelent meg filmekben vagy könyvekben. Modellvasúti változatai azonban valószínűleg érdeklik a gyűjtőket és a vasúti rajongókat.
Műszaki adatlap
Jellemző | Érték |
---|---|
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Hibrid |
Korszak | 2000–napjaink – Automatizálás |
Teljesítmény | 4 MW |
Maximális sebesség | 160 km/h |
Tengelyelrendezés | Bo’Bo’ |
Hossz | 20 méter |