Midland Railway 483 Class gőzmozdony

A Midland Railway 483 Class gőzmozdony a 19. század végén jelentős szerepet játszott az angol vasúthálózat fejlődésében, kiemelkedve robosztus kialakításával és megbízhatóságával.

Történeti háttér és gyártás

A Midland Railway 483 Class gőzmozdonyt Samuel W. Johnson tervezte, és 1882-ben készült el. A mozdonyok célja a Midland Railway számára a személyszállítási kapacitás növelése volt. A Derby Works-ben gyártották őket, mely a Midland Railway fő mozdonygyártó létesítménye volt. Az első darabokat 1882 és 1893 között gyártották, összesen 80 példány készült el. A Midland Railway, mint magánvasút, volt az elsődleges megrendelő.

Technikai jellemzők

A Midland Railway 483 Class gőzmozdonyok gőzhajtásúak voltak, és a korabeli technológiai standardokat követték. A mozdonyok 4-4-0 tengelyelrendezéssel készültek, ami azt jelenti, hogy négy hajtott kerék és négy szabadon futó kerék volt rajtuk. Maximális sebességük körülbelül 80 kilométer per óra volt. A mozdonyok nagyjából 16 tonna szén tárolására voltak képesek, ami jelentős hatótávolságot biztosított számukra. A gépek hossza körülbelül 16 méter volt, és jellemzően két tengelyből álló szerelvényeket húztak.

Szolgálati történelem

A Midland Railway 483 Class mozdonyai a Midland Railway vonalain szolgáltak Angliában. A mozdonyokat elsősorban személyszállításra használták, de időnként vegyes forgalomban is szerepeltek. Az 1923-as vasúti összevonás után a mozdonyok a London, Midland and Scottish Railway (LMS) flottájába kerültek. Az 1920-as és 1930-as években fokozatosan kivonták őket a forgalomból, és az utolsó példányt 1951-ben selejtezték le.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos a Midland Railway 483 Class mozdonyok egyik példánya sem maradt fenn. Ebből a sorozatból nem mentettek meg egyetlen darabot sem múzeumi vagy nosztalgia célokra.

Érdekességek és kulturális hatás

Annak ellenére, hogy fizikai példányok nem maradtak fenn, a Midland Railway 483 Class mozdonyok jelentős hatást gyakoroltak a brit vasúti kultúrára. Számos modellvasút-gyártó készítette el a mozdony méretarányos modelljét, és a hobbi vasútmodellezők körében is népszerűek. A mozdonyok hozzájárultak a Midland Railway híréhez, mint egy megbízható és innovatív vasúti szolgáltató.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Tengelyelrendezés 4-4-0
Maximális sebesség 80 km/h
Tüzelőanyag kapacitás 16 tonna szén
Gyártási év 1882
Példányszám 80

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Midland_Railway_483_Class

Képek

Források: Wikipédia, Google