Bristol and Exeter Railway 4-2-2 locomotives gőzmozdony

A Bristol and Exeter Railway 4-2-2 locomotives gőzmozdonyok a 19. század második felében az angol vasút egyik technikai csodájaként szolgáltak, jelentősen hozzájárulva a gyors és hatékony közlekedés fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A Bristol and Exeter Railway 4-2-2 gőzmozdonyait a 19. század közepén tervezték és gyártották, hogy megfeleljenek a korszak növekvő vasúti közlekedési igényeinek. A mozdonyokat 1849-ben gyártották, és elsősorban a Bristol and Exeter Railway számára készültek, amely egy jelentős magánvasúti társaság volt az Egyesült Királyságban.

A mozdonyok tervezése és gyártása a William Fairbairn and Sons cégnél történt, amelyek az ipari forradalom idején kiemelkedő szerepet játszottak az acélszerkezetek és gépgyártás terén. Az 1849-es gyártási év során néhány ilyen típusú mozdony készült, amelyeket gyors- és személyvonati szolgálatra terveztek.

Technikai jellemzők

A Bristol and Exeter Railway 4-2-2 mozdonyok gőzhajtásúak voltak, jellegzetes 4-2-2 tengelyelrendezéssel, ami egy elülső futókereket, két hajtott kereket és két hátsó futókereket jelentett. Ez a kialakítás egyensúlyt teremtett a stabilitás és a sebesség között, lehetővé téve a mozdonyok számára a gyorsvonati szolgálatot.

  • Tengelyelrendezés: 4-2-2
  • Meghajtás: Gőzhajtás
  • Maximális sebesség: A pontos sebességadat nem áll rendelkezésre, de a 4-2-2 típusok jellemzően a gyorsvonati közlekedéshez igazodtak.

Szolgálati történelem

A 4-2-2 mozdonyokat elsősorban az Egyesült Királyságban használták a Bristol and Exeter Railway vonalán. Ezek a mozdonyok kifejezetten gyorsvonati közlekedésre lettek tervezve, és a szolgálatuk során megbízhatóan teljesítettek. A korai kivonásuk a forgalomból a vasúti technológia gyors fejlődése miatt következett be, amely újabb és hatékonyabb mozdonyokat eredményezett.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos a Bristol and Exeter Railway 4-2-2 mozdonyok közül egyetlen példány sem maradt fenn napjainkban, és így sem múzeumokban, sem nosztalgiavonatokban nem találkozhatunk velük.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a Bristol and Exeter Railway 4-2-2 mozdonyok nem váltak híressé a széles nagyközönség előtt, érdekes példáját képezik a 19. századi vasúti technológia fejlődésének. Ezen mozdonyok történeti jelentősége abban áll, hogy hozzájárultak a vasúti közlekedés gyorsabbá és hatékonyabbá tételéhez az ipari forradalom idején.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1800–1849 – Korai vasút

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Bristol_and_Exeter_Railway_4-2-2_locomotives

Képek

Források: Wikipédia, Google