Történeti háttér és gyártás
Az LNWR Teutonic Class gőzmozdonyokat a London and North Western Railway (LNWR) rendelte meg 1890-ben. A mozdonyokat F. W. Webb tervezte, mint az LNWR új, modern expressz mozdonyainak sorát. A Teutonic Class célja az volt, hogy erősebb és hatékonyabb gépeket biztosítson a gyorsvonati szolgálatok számára, különösen az északnyugat-angliai útvonalakon. A mozdonyokat a Crewe gyárban építették, és a gyártás során összesen 40 darabot készítettek belőlük.
Technikai jellemzők
Az LNWR Teutonic Class gőzmozdonyok két hengeres, kompozit gőzgépekkel rendelkeztek. A mozdonyok tengelyelrendezése 2-2-2 volt, ami azt jelenti, hogy két hajtott kerékpárral rendelkeztek, két támkerékkel elöl és két támkerékkel hátul. Ezek a gőzmozdonyok nagyteljesítményű kazánnal és áramvonalas testtel büszkélkedhettek, amelyek nagy sebességet tettek lehetővé a hosszabb távolságú szállítás során is. A maximális sebességük körülbelül 110 km/h volt.
Szolgálati történelem
A Teutonic Class mozdonyokat elsősorban az LNWR gyorsvonati szolgáltatásaiban alkalmazták, Anglia különböző részein. Az elsődleges szolgálati útvonalak az északnyugat-angliai területeken helyezkedtek el. A mozdonyokat az első világháborúig használták, majd fokozatosan kivonták a forgalomból a korszerűbb mozdonyok javára. Szolgálatuk során kimagasló teljesítményt nyújtottak, azonban az új technológiák fejlődése és a dízelmozdonyok elterjedése miatt végül selejtezték őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos, az LNWR Teutonic Class gőzmozdonyok közül egyetlen példány sem maradt fenn, így jelenleg nem tekinthetők meg múzeumokban vagy magángyűjteményekben. Az ilyen történelmi mozdonyok megőrzése fontos lenne a vasúttörténet szempontjából, de ebben az esetben nem áll rendelkezésre megőrzött darab.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a Teutonic Class mozdonyok nem maradtak fenn fizikai formájukban, a vasúti modellezés világában tovább élnek. Számos modellező készített méretarányos másolatokat hobbiból vagy kiállítási célokra. Az ilyen mozdonyok iránti érdeklődés továbbra is fennáll, különösen a vasúttörténet rajongói körében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Gyártási év | 1890 |
Tengelyelrendezés | 2-2-2 |
Maximális sebesség | 110 km/h |
Példányszám | 40 |
Hivatkozások
LNWR Teutonic Class Wikipedia oldal
Képek
Források: Wikipédia, Google