Történeti háttér és gyártás
A Metropolitan Railway C Class gőzmozdonyt 1891-ben gyártották a Metropolitan Railway számára. A mozdonyokat a Beyer, Peacock and Company készítette, azzal a céllal, hogy az egyre növekvő elővárosi forgalom igényeit kielégítsék London környékén. Ez a típus kifejezetten a városi vasúthálózat alagútjainak és állomásainak sajátos követelményeihez lett kialakítva.
- Gyártó vállalat: Beyer, Peacock and Company
- Gyártási év: 1891
- Megrendelő: Metropolitan Railway
- Összesen készült: 22 példány
Technikai jellemzők
A Metropolitan Railway C Class gőzmozdony egy 0-4-4T tengelyelrendezésű lokomotív, ami azt jelenti, hogy nem rendelkezik első futó tengellyel, négy hajtott kerékkel és négy hátsó futó kerékkel.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Teljesítmény: Nem meghatározott
- Tengelyelrendezés: 0-4-4T
- Maximális sebesség: Nem meghatározott
- Méretek: Nem meghatározott
Szolgálati történelem
A C Class mozdonyokat főként a Metropolitan Railway vonalain használták a 19. és 20. század fordulóján. Elsősorban elővárosi és városi személyszállításban vettek részt, ahol megbízhatóságuk és hatékonyságuk miatt kedvelték őket. A mozdonyokat végül a 20. század közepén vonták ki a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Metropolitan Railway C Class gőzmozdonyok közül egyetlen példány sem maradt fenn működőképes állapotban. Nincs ismert múzeumi kiállítási darab belőlük.
Érdekességek és kulturális hatás
A Metropolitan Railway C Class mozdonyok a viktoriánus kori London közlekedési forradalmának részesei voltak, hozzájárulva a városi közlekedés fejlődéséhez. A köznyelvben különleges becenevek nem terjedtek el, és a modellvasúti elterjedtségük is korlátozott volt a későbbi generációk körében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Metropolitan_Railway_C_Class
Képek
Források: Wikipédia, Google