Történeti háttér és gyártás
Az NBR C Class 673 Maude gőzmozdonyt a North British Railway számára fejlesztették ki 1891-ben. Ez a típus azért jött létre, hogy megfeleljen a korszak bővülő vasúti igényeinek és a nehezebb tehervonatok mozgatásának szükségleteinek. A mozdonyokat Matthew Holmes főmérnök tervezte. A gyártás helyszíne az edinburghi Cowlairs Workshops volt. Az NBR C Class mozdonyokból összesen 27 darabot építettek.
Technikai jellemzők
A 673 Maude gőzmozdony fő jellemzője a gőzmeghajtás, amely a kor technikai követelményeinek megfelelően tervezett. A mozdony hajtásrendszere két hengeres gőzgép, amelyek a vízforralásból származó gőzt használják fel, hogy mozgásba hozzák a kereket. A mozdony tengelyelrendezése 0-6-0, ami azt jelenti, hogy hat hajtott tengellyel rendelkezik, de nincsenek futótengelyei. A maximális sebessége körülbelül 50 km/h volt. A mozdony különféle tehervonatokat szolgált, és masszív kialakítása lehetővé tette, hogy jelentős mennyiségű rakományt mozgatni tudjon.
Szolgálati történelem
A 673 Maude mozdony főként Skóciában szolgált a North British Railway vonalain. Ez a robosztus mozdony számos évtizeden át megbízható szolgálatot teljesített, különösen a tehervonatok vontatásában. A mozdonyt az élete során többször is felújították és modernizálták, hogy megfeleljen a változó vasúti igényeknek. Bár a gőzmozdonyok fokozatosan kiszorultak a dízel és elektromos mozdonyok által, a 673 Maude még mindig emlékezetes maradt a vasút történetében. A mozdonyt végül 1966-ban vonták ki a tényleges szolgálatból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A 673 Maude gőzmozdony szerencsére fennmaradt az utókor számára, és a Bo’ness and Kinneil Railway-nél található meg, ahol nosztalgiavonatként működik. Ez lehetőséget ad a látogatóknak, hogy megéljék a gőzmozdonyok korszakának varázsát. A mozdony gyakran szerepel különféle vasúti eseményeken és kiállításokon, ahol a látogatók megcsodálhatják működés közben is.
Érdekességek és kulturális hatás
- A 673 Maude becenevét az első világháború alatt kapta, amikor a „Maude” nevet viselő egyik brit hadihajóval együtt szolgált.
- A mozdonyt gyakran a modellezők is leképezik, és számos méretarányos modell készült róla, amelyek a vasúti modellkedvelők körében népszerűek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
További információkért kattintson ide.
Képek
Források: Wikipédia, Google