Történeti háttér és gyártás
A LSWR T3 osztályú gőzmozdonyokat az 1890-es évek elején fejlesztették ki az Egyesült Királyságban. A tervezést William Adams, a London and South Western Railway (LSWR) vezető mérnöke végezte. Azért készültek, hogy a brit vasútvonalak igényeit kielégítsék, különösen a személyvonatok gyors és hatékony szállítása érdekében.
Az első mozdonyt 1892-ben gyártották a Nine Elms-üzemben. A gyártás során összesen 20 darab T3 osztályú mozdony készült. A mozdonyok kizárólag az LSWR számára készültek, és nem exportálták őket más országokba.
Technikai jellemzők
A LSWR T3 osztályú gőzmozdonyok a korszak egyik technikai csúcsát képviselték. A mozdonyok „4-4-0” tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami azt jelenti, hogy négy hajtott és négy futókerék volt rajtuk. A hajtásrendszerük gőz alapú volt, amelyet egy kétcsatlós henger szolgáltatott.
A mozdony maximális sebessége körülbelül 85 km/h volt, és kifejezetten személyszállító vonatokhoz tervezték. Hosszúságuk körülbelül 15 méter volt, amihez egy közepes méretű kazán tartozott, amely megfelelő gőznyomást biztosított a mozdony mozgatásához.
A T3 mozdonyok jellegzetessége volt az akkor modernnek számító belső fékrendszer, amelyet a vonat vezetője irányított.
Szolgálati történelem
A LSWR T3 osztályú gőzmozdonyokat főként a London and South Western Railway vonalain használták. Szerepük a személyszállításban volt jelentős, ahol megbízhatóságuk és sebességük miatt népszerűek voltak. A mozdonyok az angliai vasúthálózat jelentős részén szolgálták a közlekedést.
A T3 osztályú mozdonyokat az 1930-as évek végén kezdték fokozatosan kivonni a forgalomból, ahogy a dízel- és villanymozdonyok átvették a gőzmozdonyok helyét.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Az LSWR T3 osztály egyik példánya fennmaradt az utókor számára. Ez a mozdony jelenleg a Swanage Railway Múzeumban található, ahol a látogatók megcsodálhatják ezt a történelmi gépet. A mozdony állapotának megőrzésére különös figyelmet fordítanak, és alkalmanként nosztalgiautakon is részt vesz.
Érdekességek és kulturális hatás
Az LSWR T3 osztályú mozdonyoknak nincs jelentős jelenléte a popkultúrában, de a történelmi vasútmodellek gyártói között népszerűek. Egyes gyártók kínálnak méretarányos modellvasút-verziókat, amelyek a vasúti rajongók körében kedvelt gyűjtői darabok.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Gyártási év: | 1892 |
Tengelyelrendezés: | 4-4-0 |
Maximális sebesség: | 85 km/h |
Hossz: | Körülbelül 15 m |
Hivatkozások
Bővebb információ a LSWR T3 osztályról
Képek
Források: Wikipédia, Google