Történeti háttér és gyártás
A NER Class P egy brit gőzmozdony típus, amelyet az északkeleti vasúttársaság (North Eastern Railway, NER) számára fejlesztettek ki 1894-ben. A mozdonyokat az angolországi Darlingtonban és Gatesheadben gyártották, elsősorban a regionális személyszállítási igények kiszolgálására. A gyártást Wilson Worsdell felügyelete alatt végezték, aki az NER főmérnöke volt. A Class P típusból összesen 20 darab készült.
Technikai jellemzők
A NER Class P egy 0-6-0 tengelyelrendezésű gőzmozdony, amelyet szénnel fűtöttek. A mozdony teljesítménye a korabeli szabványoknak megfelelően volt kialakítva, és elsősorban tehervonatok vontatására használták. A gőzmozdonyok hossza és magassága kiemelkedő volt, ami lehetővé tette a nagyobb terhelhetőséget.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 0-6-0
- Üzemanyag: Szén
Szolgálati történelem
A NER Class P mozdonyokat főként Nagy-Britanniában használták belföldi szállítási célokra. A típust elsősorban teher- és áruszállító vonatok élén alkalmazták, de alkalmas volt személyszállító vonatok közlekedtetésére is, különösen a kisebb távolságú útvonalakon. A mozdonyokat a 20. század elején fokozatosan vonták ki a forgalomból, ahogy új, modernebb típusok kerültek a piacra.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincsenek ismert megőrzött példányok a NER Class P mozdonyból. A típus nem került bele a múzeumok gyűjteményeibe, és nem maradtak fenn működőképes darabok. Ennek következtében nosztalgiavonatokban sem játszik szerepet.
Érdekességek és kulturális hatás
A NER Class P mozdonyok, bár nem maradtak fenn, mégis fontos részét képezik a brit vasúttörténetnek. A típus a gőzmozdony-technológia egy jelentős korszakának képviselője, és a vasúttörténészek gyakran említik mint a gőzmozdonyok aranykorának egy jellemző példáját.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/NER_Class_P
Képek
Források: Wikipédia, Google