Történeti háttér és gyártás
A GWR 3252 Class gőzmozdonyokat a Great Western Railway (GWR) készítette, és az 1895-ös évtől kezdődően gyártották. Ez a sorozat a Bristol és London közötti személyszállítási igények kielégítésére készült, amikor a vasút gyors fejlődése új, hatékonyabb és nagyobb teljesítményű mozdonyokat követelt. A sorozat tervezésének célja az volt, hogy biztosítsa a GWR versenyelőnyét az egyre bővülő angol vasúthálózati piacon.
A sorozatot a GWR Swindon Works telephelyén gyártották, amely az egyik legjelentősebb vasúti járműgyártó központ volt az Egyesült Királyságban. A gyártási időszak során több példány készült, hogy megfeleljen a folyamatosan növekvő igényeknek. Ezek a mozdonyok elsősorban a GWR részére készültek, és nem exportálták őket más országokba.
Technikai jellemzők
A GWR 3252 Class gőzmozdonyok a korszak technikai vívmányaira építettek, és gőzmeghajtásúak voltak. A mozdonyok 4-4-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami azt jelentette, hogy négy vezető tengely és négy hajtótengely volt a járművön. Ez a konfiguráció segített a sebesség és a stabilitás optimalizálásában. A mozdonyok maximális sebessége elérhette akár a 100 km/h-t is, ami abban az időben lenyűgöző teljesítménynek számított.
A mozdonyoknak jellegzetes külső megjelenése volt, amely a gőzmozdonyok klasszikus formatervezését követte. Az utasok számára a kocsik első osztályú kényelmet biztosítottak, bár az ülőhelyek pontos száma nem ismert. A légfék felszerelése biztosította a járművek biztonságos megállását, míg a vezetőfülkében a gőznyomás és a sebesség szabályozása volt a fő fókusz.
Szolgálati történelem
A GWR 3252 Class mozdonyokat elsősorban az Egyesült Királyság területén használták, és főleg személyszállítási feladatokat láttak el a GWR hálózatán belül. A mozdonyok sikeresen üzemeltek egészen a 20. század elejéig, amikor újabb, hatékonyabb típusok váltották fel őket. Végül a huzamosabb használat után ezek a mozdonyok fokozatosan kikerültek a forgalomból, bár pontos kivonási dátumuk nem ismert.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A GWR 3252 Class mozdonyok közül sajnos egyetlen példány sem maradt fenn. Mivel a gőzmozdonyok gyorsan kiszorultak a folyamatosan fejlődő vasúti technológia miatt, ezért nem került sor jelentős számú megőrzésükre vagy múzeumi szereplésükre.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a GWR 3252 Class mozdonyok konkrét beceneve vagy köznyelvi elnevezése nem vált ismertté, az ilyen típusú mozdonyok jelentősen hozzájárultak a gőzmozdonyok romantikus képéhez az angol kultúrában. Modellvasúti másolataik is készültek, de pontos részletek ezzel kapcsolatban nem állnak rendelkezésre.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Tengelyelrendezés | 4-4-0 |
Maximális sebesség | 100 km/h |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google