Történeti háttér és gyártás
Az LB&SCR E4 osztályú gőzmozdonyokat a londoni Brighton és South Coast Railway (LB&SCR) számára tervezték. Az 1897-es évben kezdődött a gyártásuk, Robert Billinton főmérnök tervei alapján. A mozdonyok célja az volt, hogy hatékonyan kezeljék a déli vasútvonalakon jelentkező személyszállítási igényeket. A gyártást a Brighton Works végezte. Az E4-es mozdonyok a korábbi E3 osztály továbbfejlesztéseként jöttek létre, megbízhatósági és teljesítménynövelési céllal.
- Tervező: Robert Billinton
- Gyártási helyszín: Brighton Works
- Gyártási időszak: 1897-től
- Példányszám: 75 darab
Technikai jellemzők
Az LB&SCR E4 osztályú mozdonyok gőzmeghajtásúak voltak, amely a korszak jellemző technológiáját jelentette. A mozdonyok 0-6-2 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami jó stabilitást biztosított a vasúti pályán. Az E4-esek maximális sebessége elérte a 90 km/h-t, ami a kor követelményeinek megfelelőnek számított.
- Hajtás: Gőz
- Tengelyelrendezés: 0-6-2
- Maximális sebesség: 90 km/h
- Vezérlés: Kézi vezérlés
Szolgálati történelem
Az LB&SCR E4 osztályú mozdonyok elsősorban az Anglia déli részén található vasútvonalakon szolgáltak. Ezek a mozdonyok megbízhatóak voltak, és széles körben alkalmazták őket elővárosi és vidéki vasútvonalakon egyaránt. Az E4-esek egyik nagy előnye az volt, hogy különösebb átalakítás nélkül átalakíthatók voltak szénnel vagy olajjal való üzemeltetésre. A mozdonyok karrierjük végén, a 1960-as évek során fokozatosan kerültek kivonásra a forgalomból, ahogy a dízelvonatok és elektromos vonatok váltak a fő közlekedési eszközökké.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Szerencsére az LB&SCR E4 osztály egyik példánya fennmaradt a mai napig. Az egyetlen megőrzött mozdony, a „Birch Grove”, a Bluebell Railway-en található és alkalmi nosztalgiamenetek során üzemel. Ez a példány fontos része az angol vasúttörténetnek, és rendszeresen bemutatják a közönség számára.
Érdekességek és kulturális hatás
Az E4 osztályú mozdonyok sajátos megjelenésük és történetük révén a vasútrajongók körében nagy népszerűségnek örvendenek. Az érintett modellvasút-gyártók közé tartozik a Hornby, amely több méretarányos modelljét is piacra dobta az évek során. Az E4-es mozdonyok gyakran szerepelnek vasúttörténeti könyvekben, és kiemelt figyelmet kapnak vasúti eseményeken.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Tengelyelrendezés | 0-6-2 |
Maximális sebesség | 90 km/h |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/LB&SCR_E4_class
Képek
Források: Wikipédia, Google