LT&SR 37 Class gőzmozdony

Az LT&SR 37 Class gőzmozdony a viktoriánus kor egyik mérnöki remekműve, mely hozzájárult a vasúti közlekedés fejlődéséhez és a mindennapi élet gyorsulásához.

Történeti háttér és gyártás

Az LT&SR 37 Class gőzmozdonyokat a brit London, Tilbury and Southend Railway (LT&SR) számára fejlesztették ki. A mozdonyokat 1897-ben gyártották, a cél pedig az volt, hogy hatékony vasúti járművek álljanak rendelkezésre a helyi személyszállítás igényeinek kielégítésére. A mozdonyok megépítését a Sharp, Stewart & Co. cég végezte, amely Manchesterben, Angliában működött. A gyártás során összesen 12 darab ilyen mozdony készült.

Technikai jellemzők

Az LT&SR 37 Class gőzmozdonyok hajtásrendszerükben gőzerővel működtek. A mozdonyok 4-4-2 tengelyelrendezéssel készültek, amelyet gyakran Atlantic-nak neveznek. A mozdonyok maximális sebessége elérte a 75 km/h-t. A mozdonyok kialakításuknál fogva személyszállításra lettek optimalizálva, ami magában foglalta a kényelmes és biztonságos utazást. A futóművük és fékrendszerük korukhoz képest fejlett technológiával készült.

Szolgálati történelem

Az LT&SR 37 Class mozdonyait főként az angliai útvonalakon használták, a London, Tilbury and Southend Railway szolgálatában, helyi személyszállító vonatok vontatására. A mozdonyok évtizedekig szolgáltak, mielőtt fokozatosan kivonták volna őket a forgalomból. Számos átépítés és karbantartás során a mozdonyok korszerűsítése is megtörtént, ami a hatékonyságukat növelte.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Az LT&SR 37 Class gőzmozdonyok közül sajnos egy sem maradt fenn eredeti állapotában. Egyetlen példány sem található múzeumokban vagy nosztalgiavonatok részeként.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár az LT&SR 37 Class mozdonyok közvetlen kulturális hatása nem kimagasló, a gőzmozdonyok a brit vasúti történelem fontos részét képezik. Az LT&SR 37 Class mozdonyok a 19. század végi vasúti járművek jellemző példái voltak, ahol a funkcionális kialakítás és a technikai innováció találkozott.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Gyártási év 1897
Tengelyelrendezés 4-4-2 (Atlantic)
Maximális sebesség 75 km/h

Hivatkozások

LT&SR 37 Class – Wikipedia

Képek

Források: Wikipédia, Google