LT&SR 51 Class gőzmozdony

Az LT&SR 51 Class gőzmozdony a 19. század végén taposta ki az utat a gyorsabb és hatékonyabb vonatközlekedés felé, forradalmasítva ezzel a korabeli vasúti közlekedést.

Történeti háttér és gyártás

Az LT&SR 51 Class gőzmozdonyt az London, Tilbury and Southend Railway (LT&SR) rendelte meg az 1900-as évben. Ezt a típust a Sharp, Stewart and Company gyártotta, amely egy híres brit mozdonygyártó vállalat volt. A mozdonyok tervezője Thomas Whitelegg volt. Az LT&SR 51 Class az LT&SR szolgáltatásainak igényeit hivatott kielégíteni, különösen az elővárosi ingázó vonalak számára. A gyártási időszak a századforduló környékére tehető.

Technikai jellemzők

Az LT&SR 51 Class egy gőzmozdony volt, amely a közvetlen gőzhajtással üzemelt. A mozdonyok 4-4-2 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, amit gyakran Atlantic elrendezésnek is neveznek. Ez a kialakítás különösen alkalmassá tette a mozdonyokat a gyors személyszállításra. Az LT&SR 51 Class teljesítménye és maximális sebessége a kor követelményeinek megfelelt, bár pontos adatok nem állnak rendelkezésre.

Szolgálati történelem

Az LT&SR 51 Class mozdonyok főként az LT&SR vonalain szolgáltak, Anglia délkeleti részén. Ezek a mozdonyok az elővárosi forgalomban rendkívül hasznosnak bizonyultak. A szolgálati éveik során különböző módosításokat és karbantartásokat végeztek rajtuk, hogy megfeleljenek a növekvő forgalmi igényeknek. A mozdonyokat a Brit Vasút (British Railways) átvétele után is használták, de a későbbi évtizedekben fokozatosan kivonták őket a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy bármely LT&SR 51 Class mozdony megőrzésre került volna. Nem találhatóak múzeumokban vagy nosztalgia vasúti eseményeken.

Érdekességek és kulturális hatás

Az LT&SR 51 Class mozdonyok nem rendelkeznek jelentős kulturális hatással, és nem ismertek széles körben a modellvasúti rajongók körében. Ezek a mozdonyok a helyi közlekedés kiszolgálásában játszottak szerepet, így nem váltak ikonikus vasúti járművekké.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés 4-4-2
Tervező Thomas Whitelegg
Gyártó Sharp, Stewart and Company
Gyártás éve 1900

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/LT&SR_51_Class

Képek

Források: Wikipédia, Google