Midland Railway 130 Class gőzmozdony

A Midland Railway 130 Class gőzmozdony a 19. század végén meghatározó szerepet játszott az iparosodás és a közlekedési fejlődés terén, megbízhatóságával és hatékonyságával kirajzolva a vasúti közlekedés jövőjét.

Történeti háttér és gyártás

A Midland Railway 130 Class gőzmozdonyok az 1850-es évek közepén jelentek meg az Egyesült Királyságban. A mozdonyokat Robert Stephenson and Company építette 1856-ban. Az osztályt azért fejlesztették ki, hogy megfeleljen a növekvő személyszállítási igényeknek a Midland Railway hálózatán. Egy egyszerű, de hatékony tervezéssel készült, mely lehetővé tette az optimális teljesítményt a korabeli követelmények szerint. A pontos példányszámok és a vásárlók részletei nem állnak teljes mértékben rendelkezésre, de a Midland Railway üzemeltette azokat.

Technikai jellemzők

A Midland Railway 130 Class egy gőzhajtású mozdony, amelyik a 2-4-0 tengelyelrendezés szerint készült. Ez azt jelenti, hogy a mozdonynak két vezető- és négy hajtott tengelye volt. A 130 Class optimalizált tervezése lehetővé tette a tisztességes vonóerő előállítását. A mozdony az időszaknak megfelelő maximális sebességet és teljesítményt nyújtotta, bár a pontos számadatok e tekintetben nem teljesen elérhetők. A mozdonyok hagyományos gőzüzemű fűtőrendszerrel és fékrendszerrel voltak felszerelve, amelyek a korabeli technológiának megfelelően lettek kialakítva.

Szolgálati történelem

A Midland Railway 130 Class mozdonyait főként az Egyesült Királyságban használták. Ezek a mozdonyok a korabeli vasúti hálózatok fontos részét képezték, különféle utasszállítási és esetenként teherszállítási feladatokat láttak el. A szolgálatuk ideje alatt ezek a mozdonyok többnyire a Midlands régióban és annak környékén üzemeltek. A mozdonyokat végül a technológiai fejlődés és a modern mozdonyok megjelenése miatt cserélték le, azonban a pontos kivonási dátumok és az utolsó üzemelési időszakok részletei nem teljesen ismertek.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincsenek ismert megőrzött példányok a Midland Railway 130 Class mozdonyból. Az időjárás és a korabeli vasúti technológia gyors fejlődése miatt ezeket a mozdonyokat végül selejtezték, és nem maradtak fenn kiállításon vagy múzeumban. Ezért jelenleg sem az Egyesült Királyságban, sem máshol nem tekinthetők meg ezek a mozdonyok.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a Midland Railway 130 Class nem maradt fenn fizikai formában, a gőzmozdonyok kora általában nagy hatással volt a vasúti történetírásra és rajongói kultúrára. Modellvasúti körökben is találkozhatunk a gőzmozdonyok korszakával, de specifikusan a 130 Class nem kapott különösebb figyelmet. Az ilyen típusú mozdonyok általában az ipari forradalom és a közlekedési forradalom szimbólumai maradnak, és a köznyelvben általában a nagy gőzmozdonyok, a „fekete vonatok” korszakaként emlegetik.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

Midland Railway 130 Class – Wikipedia

Képek

Források: Wikipédia, Google