Történeti háttér és gyártás
A GER Class S56 gőzmozdonyt a Great Eastern Railway (GER) számára fejlesztették ki. Az első darabok 1904-ben készültek el. A mozdonyokat a Stratford Works, egy londoni székhelyű gyártóhelyszín készítette. A GER Class S56 létrehozását a helyi és elővárosi vonalakon növekvő utasszám miatt döntötték el, hogy növeljék a szolgáltatások hatékonyságát és kapacitását. Összesen 10 mozdonyt gyártottak ebből a típusból. Az S56 sorozatot a GER számára készítették, és nem exportálták más országokba vagy vasúttársaságoknak.
Technikai jellemzők
A GER Class S56 gőzmozdonyt gőzhajtással tervezték. A mozdony a 0-6-0T tengelyelrendezést alkalmazza, ami kifejezetten a közepes távolságú személy- és teherszállításra volt ideális. A maximális sebessége körülbelül 60 km/h volt. Annak ellenére, hogy a pontos hatótávolság nem ismert, a mozdony inkább rövid távú járatokra volt optimalizálva. Az S56 nem szállított utasokat, hiszen nem személyszállító, hanem teher- és tolatómozdonyként használták. A mérete egy tipikus középméretű gőzmozdonyéhoz igazodott.
Szolgálati történelem
A GER Class S56 mozdonyokat elsősorban az Egyesült Királyság keleti részén használták, ahol a GER működött. Főként tolatási feladatokra és kisebb teherszállításokra alkalmazták. A mozdonyok az 1923-as vasútállamosításig szolgáltak a GER színeiben, majd később a London and North Eastern Railway (LNER) kezelése alá kerültek. A mozdonyokat végül az 1940-es évek közepére fokozatosan kivonták a forgalomból, ahogy a dízel- és elektromos mozdonyok átvették a helyüket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos egyetlen GER Class S56 mozdony sem maradt fenn eredeti formájában. Az összes készült példányt selejtezték vagy szétszerelték, így jelenleg egyik múzeumban sem szerepelnek. A történelmi jelentőségük ellenére a szerkezeti jellemzőik miatt nem tartották meg őket az utókornak.
Érdekességek és kulturális hatás
A GER Class S56 mozdonyok nem hagytak jelentős nyomot a popkultúrában, de a vasúti modellezők és a gőzmozdony rajongói körében ismerté váltak. A modellvasúti gyártók apró méretarányú másolatokat készítettek belőlük, így a rajongók gyűjteményeiben gyakran megtalálhatók. Bár nem rendelkeznek jól ismert becenévvel, a GER Class S56 a vasúttörténet egy érdekes szeletét képviseli, különösen az elővárosi mozdonyok fejlődésében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/GER_Class_S56
Képek
Források: Wikipédia, Google