Történeti háttér és gyártás
Az L&YR Class 30 (Hughes compound) gőzmozdonyt a Lancashire and Yorkshire Railway (L&YR) számára fejlesztették ki, hogy hatékonyabb gőzmozdonyokat biztosítsanak a vasút számára. A mozdony tervezését George Hughes végezte, aki az L&YR fő mérnöke volt abban az időben. A mozdonyok gyártását 1904-ben kezdték meg, és az első példányokat hamarosan szolgálatba is állították.
Technikai jellemzők
Az L&YR Class 30 mozdonyok eredeti formájukban compound gőzhajtással rendelkeztek, amely lehetővé tette a gőz többfokozatú felhasználását, így növelve a hatékonyságot. Az ilyen típusú hajtásrendszer segített csökkenteni az üzemanyag-felhasználást és növelte a teljesítményt. A mozdonyok 4-4-2-es tengelyelrendezéssel készültek, ami stabil futást biztosított a hosszú vonatok számára. A maximális sebességük körülbelül 110 km/h volt.
Szolgálati történelem
Az L&YR Class 30 mozdonyok főként az L&YR vasútvonalain közlekedtek, és személyszállításra használták őket. Szerepük különösen fontos volt a gyorsvonati szolgálatok során, ahol a sebesség és a megbízhatóság kulcsfontosságú volt. A mozdonyokat a 20. század közepére fokozatosan kivonták a forgalomból, ahogy a modern dízel- és elektromos mozdonyok teret nyertek.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nem ismert, hogy az L&YR Class 30 bármelyik példánya fennmaradt volna. Nincsenek múzeumban kiállított vagy működőképes állapotban lévő példányok belőlük.
Érdekességek és kulturális hatás
Az L&YR Class 30 mozdonyok nem csak technikai újításaikkal, hanem a vasút történetében betöltött szerepükkel is jelentősek. Becenevek vagy különleges köznyelvi elnevezések nem társultak hozzájuk, de a vasúti rajongók körében ismertek voltak mint a compound mozdonyok úttörői. Modellvasúti változatuk nem terjedt el széles körben.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
L&YR Class 30 (Hughes compound) Wikipedia oldal
Képek
Források: Wikipédia, Google