Történeti háttér és gyártás
Az LNWR Class C gőzmozdonyt a London and North Western Railway (LNWR) rendelte meg, hogy kielégítse a növekvő személyszállítási igényeket. A mozdonyokat George Whale tervezte, aki a vasúttársaság főmérnöke volt. Az első példányok 1904-ben készültek, és ez a modell a korábbi LNWR Precedent Class evolúciójaként szolgált. A gyártás az LNWR Crewe-i műhelyében történt, amely a korszak egyik legjelentősebb vasúti gyártóközpontja volt. A Class C gőzmozdonyokat elsősorban a közepes távolságú személyszállító vonatok húzására tervezték.
Technikai jellemzők
Az LNWR Class C gőzmozdony egy hagyományos gőzhajtású jármű volt. A mozdony teljesítménye nagymértékben függött a kazán hatékonyságától és a gőznyomás mértékétől. A mozdony 4-4-0 tengelyelrendezéssel rendelkezett, ami azt jelenti, hogy négy hajtott kerékpár és négy frontkerekes kerékpár volt. A maximális sebességet és hatótávolságot a mozdony gőztermelési kapacitása határozta meg.
Szolgálati történelem
Az LNWR Class C mozdonyokat főként az Egyesült Királyságban használták. Elsődleges feladatuk a közepes távolságú személyvonatok vontatása volt a London és más nagyobb városok közötti útvonalakon. Ezek a mozdonyok komoly szerepet játszottak a brit vasúti közlekedésben a 20. század elején. A különböző átépítések során néhány jármű modernizálásra került, de végül a technológiai fejlődés és az új típusú mozdonyok megjelenése miatt kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos, az LNWR Class C mozdonyok közül egyetlen példány sem maradt fenn napjainkra. Emiatt nem találhatók múzeumokban vagy nosztalgia vasúti programok keretén belül. Azonban a vasúti történészek és a gőzmozdonyok rajongói gyakran említik ezt a típust a brit vasúti történelem jelentős szereplői között.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az LNWR Class C mozdonyok nem maradtak fenn, hatásuk még mindig érezhető. Modellezők és vasúttörténeti kiadványok gyakran foglalkoznak ezzel a típussal. A korabeli vasúti magazinok és könyvek gyakran bemutatták a Class C mozdonyokat, mint a technológiai fejlődés egyik képviselőjét a 20. század elején.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Gyártási év | 1904 |
Tengelyelrendezés | 4-4-0 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/LNWR_Class_C
Képek
Források: Wikipédia, Google