Történeti háttér és gyártás
Az LSWR E14 osztályú gőzmozdonyok a 20. század elején, 1907-ben készültek az Egyesült Királyságban. A motorkocsik tervezéséért Dugald Drummond, a London and South Western Railway (LSWR) főmérnöke felelt. A mozdonyok célja az volt, hogy javítsák a közepes távolságú személyszállítás hatékonyságát. Az E14 osztályt az LSWR rendelte meg, kifejezetten az elővárosi és regionális vonatok kiszolgálására. Az osztályból mindössze három példány készült, ami viszonylagos ritkaságnak számít.
Technikai jellemzők
Az LSWR E14 egy 4-6-0 tengelyelrendezésű gőzmozdony, amely jellegzetes kivitelével egyszerre volt elegáns és erőteljes. A gőzmozdony hajtásrendszere a gőzt használta, amelyet egy széntüzelésű kazánban állítottak elő. A mozdony teljesítménye elegendő volt arra, hogy kényelmes sebességgel közlekedjen az elővárosi és regionális vonalakon. A maximális sebességről és a hatótávolságról nincsenek pontos adatok elérhetőek, de az ilyen osztályú mozdonyok általában a kor követelményeinek megfelelően voltak optimalizálva.
- Tengelyelrendezés: 4-6-0
- Hajtásrendszer: gőz
- Tüzelőanyag: szén
Szolgálati történelem
Az LSWR E14 osztályú mozdonyokat az Egyesült Királyság területén, főként a London and South Western Railway vonalain használták. A mozdonyok hatékonyan szolgálták ki az elővárosi és regionális személyszállítást, de forgalomból való kivonásuk viszonylag korán, az 1920-as években kezdődött meg az újabb és modernebb típusok megjelenésével. Az osztály mozdonyai nem éltek meg jelentős modernizációs hullámot, inkább fokozatosan cserélték le őket, ahogyan az új technológiák megjelentek.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy bármely LSWR E14 osztályú mozdony megőrzésre került volna. A típusra vonatkozóan nem áll rendelkezésre adat múzeumi kiállításokról vagy nosztalgia programokról.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az LSWR E14 osztály nem számít a legismertebb gőzmozdonyok közé, a kortárs vasúttörténeti kutatók és rajongók körében mégis nagy érdeklődés övezi. Modellvasúti tanulmányokban nem szerepel széles körben, de speciális kiadások alkalmával fel-felbukkanhat. Kiemelkedő kulturális hatása nem volt, de a korai 20. század vasútfejlesztéseinek fontos résztvevője volt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |