Történeti háttér és gyártás
A NER Class W dízelmozdony a North Eastern Railway (NER) részére készült, és 1907-ben gyártották. Ez a mozdonytípus az egyik első olyan dízelmozdony, amelyet az Egyesült Királyságban fejlesztettek ki, kifejezetten kisvasúti használatra. A fejlesztés célja az volt, hogy hatékonyabb alternatívát biztosítson a hagyományos gőzmozdonyokkal szemben. A mozdonyt a NER saját darlingtoni műhelyeiben gyártották.
Technikai jellemzők
A NER Class W dízelmozdony egy korai dízelmechanikus mozdony volt. Ez azt jelenti, hogy a dízelmotor mechanikusan hajtotta meg a kerekeket, egy fogaskerekes átvitel segítségével. A mozdony teljesítménye mérsékelt volt, mivel inkább kísérleti céllal fejlesztették, mintsem a nagy teljesítményű terhek mozgatására.
- Hajtásrendszer: Dízelmechanikus
- Tengelyelrendezés: 0-4-0
Szolgálati történelem
A Class W dízelmozdonyt a North Eastern Railway használta Angliában. Elsősorban kísérleti járműként szolgált, amelynek célja a dízeltechnológia tesztelése és megismerése volt. Szolgálati ideje korlátozott volt, és később kivonták a forgalomból, mivel a dízeltechnológia tovább fejlődött, és több korszerű változat jelent meg.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A NER Class W dízelmozdony sajnos nem maradt fent egyetlen példányban sem, így jelenleg múzeumi darabként sem tekinthető meg. Azonban szerepe fontos volt a dízeltechnológia fejlődésében az Egyesült Királyságban.
Érdekességek és kulturális hatás
A NER Class W dízelmozdony jelentősége elsősorban technológiai szempontból volt meghatározó, hiszen a dízelmozdonyok hajnala volt ez az időszak. Bár nem vált széles körben ismertté, a vasúttörténet szempontjából fontos lépcsőfokot jelentett a dízeltechnológia fejlődésében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/NER_Class_W
Képek
Források: Wikipédia, Google