Az ikonikus G&SWR 52 Class gőzmozdony

Az ikonikus G&SWR 52 Class gőzmozdony a 19. század végén jelent meg, meghatározó szerepet játszva a Skót Ál Vasúttársaság történetében és a korabeli vasúti közlekedés fejlődésében.

Történeti háttér és gyártás

A G&SWR 52 Class gőzmozdony az 1860-as évek közepén, pontosabban 1864-ben készült el. A Glasgow and South Western Railway (G&SWR) vasúttársaság részére fejlesztették ki, hogy kielégítsék a növekvő utas- és teherszállítási igényeket. A mozdonyok gyártását az immár klasszikusnak számító Kilmarnockban található gyártóközpontban végezték. James Stirling, a G&SWR műszaki vezetője tervezte őket, aki nagy hangsúlyt fektetett a hatékony és megbízható gőzmozdonyok tervezésére.

A mozdonyok a 4-4-0 tengelyelrendezést követték, amely népszerű volt abban az időben, különösen az Egyesült Királyságban. A sorozatból több példány is készült, bár a pontos példányszám nem áll rendelkezésre.

Technikai jellemzők

A G&SWR 52 Class gőzmozdonyok jellegzetes műszaki paraméterekkel rendelkeztek. A gőzhajtás klasszikus példájaként működtek, ami azt jelenti, hogy a meghajtásukhoz szükséges energiát a víz gőzzé alakításával nyerték. Ez a gőz aztán mozgásba hozta a dugattyúkat, amelyek a kerekeket hajtották.

  • Tengelyelrendezés: 4-4-0
  • Teljesítmény: Specifikus adat nem érhető el
  • Maximális sebesség: Specifikus adat nem érhető el
  • Méretek: Pontos adatok nem érhetőek el

Szolgálati történelem

A G&SWR 52 Class mozdonyokat elsősorban személy- és teherszállításra használták a G&SWR vonalain, amelyek Skócia délnyugati részén futottak. Habár a részletes üzemeltetési adatok nem állnak rendelkezésre, ezek a mozdonyok a gőzmozdonyok aranykorának fontos képviselői voltak. A használatban lévő mozdonyok fokozatosan kerültek kivonásra a 20. század elején, ahogyan újabb technológiák váltak elérhetővé.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos a G&SWR 52 Class mozdonyok közül egyetlen példány sem maradt fenn a mai napig. Emiatt egyetlen múzeumban vagy nyilvános kiállításon sem tekinthetőek meg azok, akik érdeklődnének irántuk.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a G&SWR 52 Class mozdonyoknak nincsenek megőrzött példányai, ezek a mozdonyok fontos részét képezték Skócia vasúttörténetének a 19. században. Mivel a vasútmodellezés különösen népszerű az Egyesült Királyságban, lehetséges, hogy egyes modellgyártók készítettek a G&SWR 52 Class mozdonyról szóló modelleket, bár ezekről konkrét információk nem érhetők el.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

Részletes információk

Képek

Források: Wikipédia, Google