Történeti háttér és gyártás
Az LT&SR 79 Class gőzmozdonyt az angliai London, Tilbury and Southend Railway (LT&SR) társaság számára fejlesztették ki. A típust 1909-ben gyártotta a Sharp, Stewart and Company, mely egy elismert brit mozdonygyártó volt. Az LT&SR igényeit kielégítve a mozdonyt a rövid távú, gyors személyszállítási feladatokra tervezték. A mozdonyok a helyi közlekedés hatékonyabbá tételét szolgálták, különös tekintettel a Londontól dél-keletre fekvő területekre. A gyártás során összesen 12 példány készült ebből a típusból, elsősorban az LT&SR belső igényei szerint.
Technikai jellemzők
Az LT&SR 79 Class gőzmozdony a klasszikus gőzhajtású rendszerek közé tartozik. A lokomotív 4-4-2 tengelyelrendezéssel rendelkezett, amely egyike volt a jellegzetes elrendezéseknek abban az időszakban. A gőzmozdonyok esetében a hajtóerejüket a benne található gőzkazán biztosította, amely szén égetésével állított elő gőzt. Ezek a mozdonyok képesek voltak viszonylag nagy sebesség elérésére, ami lehetővé tette a gyors eljutást a különböző állomások között. A méretek és egyéb specifikációk a korszak szokásos paraméterei szerint alakultak, bár pontos adatok a hosszra, magasságra és egyéb méretekre nem elérhetők.
Szolgálati történelem
Az LT&SR 79 Class mozdonyokat főként az angliai vonalakon használták, ahol a személyszállítás gyorsítására törekedtek. Az LT&SR vonalai szolgálták a London és Southend közötti forgalmat, amely egy forgalmas elővárosi vasúti hálózat része volt. A mozdonyok jól teljesítettek ebben a szerepkörben, és hosszú évekig szolgáltak a helyi forgalomban. A mozdonyok kivonása a forgalomból fokozatosan történt a gőzmozdonyok korszakának leáldozta során, a XX. század közepén.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs arra vonatkozó információ, hogy bármelyik LT&SR 79 Class mozdony fennmaradt volna a jelenkorra. A korai gőzmozdonyok nagy részét az évek során selejtezték vagy másodlagos alapanyagként hasznosították újra, és sajnos nem maradtak meg múzeumi példányok sem.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az LT&SR 79 Class nem tartozik a legismertebb mozdonytípusok közé, a brit vasúttörténet egy érdekes időszakának része volt. Az ilyen típusú mozdonyok leginkább a helyi közlekedés fejlesztésében játszottak szerepet, és hozzájárultak a vasúti közlekedés népszerűségéhez Angliában. Modellvasúti körökben azonban nem túl elterjedt, és nem ismerünk róla különleges beceneveket vagy megjelenéseket a popkultúrában.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google