Történeti háttér és gyártás
Az LNWR George the Fifth Class gőzmozdonyokat az angol London and North Western Railway (LNWR) fejlesztette ki és gyártotta. Az első példány 1910-ben készült el. A mozdonyok célja az volt, hogy nagy teljesítményű személyszállító vonatokhoz használják őket a brit vasúthálózaton, kielégítve ezzel a növekvő utasforgalmi igényeket.
A tervező George Whale volt, és a típus a nevét is róla kapta. Az LNWR Crewe-i műhelyei végezték a gyártást. Összesen 90 darab készült ebből a mozdonytípusból.
Technikai jellemzők
A George the Fifth Class gőzmozdonyok 4-4-0 tengelyelrendezésűek voltak. A hajtóművet kettős, nagy nyomású hengerek biztosították, amelyek gőzzel működtek. Az ilyen típusú mozdonyok maximális sebessége körülbelül 120 km/h volt, ami kiemelkedőnek számított a korszakban.
A mozdonyok hossza körülbelül 18 méter volt, és a klasszikus brit gőzmozdonyok esztétikai jegyeit viselték magukon. A hajtókerék átmérője 2 méter körül volt, ami hozzájárult a nagy sebesség eléréséhez.
Szolgálati történelem
A George the Fifth Class mozdonyok főként személyszállító vonatok élén szolgáltak, különösen a fontosabb vonalakon, például London és Manchester között. A mozdonyokat az LNWR, majd később a London, Midland and Scottish Railway (LMS) üzemeltette a brit vasúthálózaton.
1930-as évek végére a mozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból, mivel újabb és fejlettebb modellek váltották fel őket. Az utolsó példányokat a második világháború után selejtezték.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a George the Fifth Class mozdonyokból egyetlen példány sem maradt fenn működőképes állapotban. A típusból nem található meg darab múzeumban sem, így azok fizikailag nem tekinthetők meg napjainkban.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a George the Fifth Class mozdonyok nem maradtak fenn, modellezők és vasútmodellek szerelmesei körében népszerűek. Számos modellvasúti gyártó készített kicsinyített verziókat ezekről a mozdonyokról, amelyek a brit vasúti történet kedvelői között keresettek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 4-4-0 |
Maximális sebesség | 120 km/h |
Gyártási év | 1910 |
Példányszám | 90 darab |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google