Történeti háttér és gyártás
Az LB&SCR E2 osztályú gőzmozdonyok a Londoni, Brightoni és South Coast-i Vasút (London, Brighton and South Coast Railway – LB&SCR) számára készültek, hogy kielégítsék a növekvő városi és elővárosi forgalom igényeit. Az első példány 1913-ban készült, és a típus gyártásának célja a megnövekedett forgalom kezelése, különösen a kikötői és ipari területek ellátása lett volna. A mozdonyokat a Brighton Works műhelyben gyártották, amely a LB&SCR egyik legfontosabb létesítménye volt. Összesen 10 darabot építettek 1913 és 1916 között.
Technikai jellemzők
Az LB&SCR E2 osztályú mozdonyok gőzhajtásúak voltak, és robusztus kialakításuk miatt különösen alkalmasak voltak nehéz teherszállításra. Az E2 mozdonyok 0-6-0T tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami a stabilitás és a vonóerő szempontjából előnyös volt. A lokomotívok gőzkazánnal voltak felszerelve, amely biztosította a szükséges gőznyomást a dugattyúk működtetéséhez. Bár maximális sebességükről pontos adat nem áll rendelkezésre, ezek a mozdonyok nem gyorsvonati közlekedésre készültek.
Szolgálati történelem
Ezeket a mozdonyokat főként tehervonatok és tolatómozdonyok feladataira használták. Szolgálatuk során sokat dolgoztak a kikötői és ipari vonalakon. A ’50-es évek közepéig működtek, amikor is a modernizáció és a dízelmozdonyok megjelenése miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból. Az utolsó példányt 1963-ban selejtezték.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnálatos módon, az LB&SCR E2 osztályú mozdonyok közül egy sem maradt fenn. Az összes példányt selejtezték, és nem került múzeumba megőrzésre.
Érdekességek és kulturális hatás
Érdekesség, hogy az LB&SCR E2 osztályú mozdonyok alakja ihlette a híres „Thomas, a gőzmozdony” című gyerekmese sorozat „Thomas” karakterét. Ez a kulturális hatás jelentős mértékben növelte a mozdonyok ismertségét a szélesebb közönség előtt, még akkor is, ha valójában nem maradt fenn belőlük egyetlen példány sem.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |