Történeti háttér és gyártás
Az LB&SCR K osztályú gőzmozdonyokat a London, Brighton and South Coast Railway (LB&SCR) számára fejlesztették ki 1913-ban. A mozdonyokat Lawson Billinton tervezte, aki az LB&SCR műszaki főfelügyelőjeként dolgozott. A K osztályú mozdonyokat az elővárosi forgalom igényeinek kielégítésére készítették, a korábbi, kevésbé hatékony típusokat váltva.
A Dubs and Company nevű vállalat volt felelős a gyártásért, amely Glasgow-ban, Skóciában működött. Az összesen 17 példány 1913 és 1914 között készült el.
Technikai jellemzők
Az LB&SCR K osztályú mozdonyok gőzhajtásúak voltak, 4-4-0 tengelyelrendezéssel. Ezek a mozdonyok nagy gőznyomással működtek, amely 200 psi nyomást jelentett. A mozdonyok maximum 110 km/h sebesség elérésére voltak képesek.
- Hossz: 17,74 méter
- Magasság: 4,11 méter
- Tengelytáv: 10,87 méter
A fékrendszer vákuumfékes megoldással működött, ami abban az időben elterjedt volt a brit vasutaknál. A mozdonyok tűzfészek területe 19,6 négyzetméter volt, ami biztosította a megfelelő teljesítményt az elővárosi vonatok húzásához.
Szolgálati történelem
A K osztályú mozdonyokat elsősorban az LB&SCR vonalain használták, különösen London környékén, ahol a sűrű, elővárosi forgalom igényelte az erős és megbízható mozdonyokat. Az 1923-as brit vasúti egyesítés után a Southern Railway működtette őket, ahol továbbra is fontos szerepet kaptak a rövidebb távolságú személyszállító vonatoknál.
Bár a mozdonyok megbízhatóan teljesítettek, az 1950-es évekre a dízel- és elektromos mozdonyok fokozatos bevezetése miatt elkezdték őket kivonni a forgalomból. Az utolsó K osztályú mozdonyt 1962-ben selejtezték.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos egyetlen megőrzött példány sem maradt fenn az LB&SCR K osztályú mozdonyokból. A teljes flotta leselejtezésre került az 1960-as években, így egyik sem élte túl a modernizációs hullámot.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az LB&SCR K osztályú mozdonyok nem maradtak fenn, modellvasúti formában népszerűek az Egyesült Királyságban. Számos gyártó készítette el a mozdony méretarányos modelljeit, amelyek kedveltek a vasútrajongók körében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Egyéb |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hossz | 17,74 méter |
Magasság | 4,11 méter |
Tengelytáv | 10,87 méter |
Gőznyomás | 200 psi |
Maximális sebesség | 110 km/h |
Hivatkozások
LB&SCR K Class gőzmozdony a Wikipédián
Képek
Források: Wikipédia, Google