Történeti háttér és gyártás
A GER Class L77 gőzmozdonyt az Egyesült Királyságban fejlesztették ki a Nagy Keleti Vasút (Great Eastern Railway, GER) számára. A tervezés célja az volt, hogy megfeleljen a növekvő személyszállítási igényeknek. Az L77 sorozatot a GER főgépésze, S. D. Holden tervezte, és 1915-ben kezdték gyártani.
A mozdonyok gyártását a GER Stratford műhelyében végezték. Az L77 sorozatból összesen 10 darabot készítettek. Ezeket a vonalakon való szolgálatba állították, hogy a GER útvonalain javítsák a szállítási hatékonyságot és kapacitást.
Technikai jellemzők
A GER Class L77 gőzmozdony egy 4-6-0 tengelyelrendezésű típus. A gőzmeghajtást használták, amely abban az időben a vasúti járművek egyik legelterjedtebb hajtásmódja volt. A mozdony képes volt nagy teljesítményt nyújtani, ami a személyszállításhoz különösen lényeges volt. A pontos technikai adatok, mint a maximális sebesség vagy a méretek, részletesen a műszaki adatlapban találhatók.
Szolgálati történelem
Az L77 sorozatú mozdonyok főként a Nagy Keleti Vasút vonalain teljesítettek szolgálatot. Az 1923-as brit vasúti összevonás során a GER a London and North Eastern Railway (LNER) része lett, így a mozdonyok is ennek a társaságnak a flottájába kerültek. Az LNER 1500-as osztályba sorolta a mozdonyokat, és a háború utáni időszakig használták őket. A mozdonyok végső kivonása az 1940-es évek végén és az 1950-es évek elején történt meg, amikor a dízelmozdonyok és elektromos vonatok váltották fel őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs feljegyzés arról, hogy bármelyik GER Class L77 mozdony fennmaradt volna múzeumban vagy nosztalgiaszolgálatban. Valószínűleg az összes példányt selejtezték a szolgálati időszakuk végén.
Érdekességek és kulturális hatás
A GER Class L77 megjelenésekor a technikai fejlettség egyik példájaként szolgált. Bár nem annyira híres, mint más brit gőzmozdonyok, a rajongók körében mégis elismert típus. Modellvasúti változatai nem annyira elterjedtek, de néhány gyártó készített méretarányos maketteket a lelkes gyűjtők számára.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 4-6-0 |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google