Történeti háttér és gyártás
Az LMS Class 7F 0-8-0 gőzmozdonyt a Londoni, Midland és Skóciai Vasúttársaság (LMS) fejlesztette ki, hogy kielégítse a nehéz teherszállítás iránti egyre növekvő igényeket. Ezt a típust George Whale, az LMS vezető mérnöke tervezte, és 1929-ben gyártották le.
A mozdonyt a Crewe-i gyár készítette, amely az LMS vasúttársaság egyik központi gyártóhelyszíne volt. A gyártás során összesen 8 darab készült ebből a típusból, amelyeket kifejezetten a nehéz áruszállításra specializáltak.
Technikai jellemzők
Az LMS Class 7F 0-8-0 gőzmozdony technikai jellemzői egyedivé tették a típust. A mozdony hajtásrendszere gőzüzemű volt, amely a korabeli fejlett technológiákat alkalmazta.
– Tengelyelrendezés: 0-8-0, amely azt jelenti, hogy a mozdony nyolc hajtott tengellyel rendelkezett, és nem volt vezető vagy futó tengelye.
– Teljesítmény: A mozdony különösen erős volt, és jelentős vonóerőt tudott kifejteni, bár a pontos lóerő adata nem ismert.
– Maximális sebesség: Közepes sebességű vontatásra tervezték, mivel a fő funkciója a nehéz tehervonatok húzása volt.
– Fékrendszer: A fékezést a hagyományos vákuumfék rendszer biztosította, ami a gőzmozdonyoknál általános volt ebben az időszakban.
Szolgálati történelem
Az LMS Class 7F 0-8-0 mozdonyokat elsősorban Angliában használták, ahol a Londoni, Midland és Skóciai Vasúttársaság vonalain dolgoztak. Főként tehervonatok vontatására alkalmazták őket, kiemelten fontos szerepet játszva a nehézipar kiszolgálásában.
A mozdonyok több évtizeden keresztül szolgáltak, míg végül a dízelmozdonyok elterjedése miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból az 1960-as években.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy bármelyik LMS Class 7F 0-8-0 mozdony fennmaradt volna múzeumi példányként. Az eltelt idő és a típus specifikus alkalmazása miatt valószínűleg nem maradtak ránk megőrzött példányok.
Érdekességek és kulturális hatás
Az LMS Class 7F 0-8-0 mozdonyok nem váltak széles körben ismertté a populáris kultúrában, és kevésbé ismertek modellvasúti körökben is. Azonban a maga idejében fontos szerepet játszottak az angol ipar fejlődésében, mivel nagy kapacitású teherszállítást tettek lehetővé.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Gyártási év | 1929 |
Tengelyelrendezés | 0-8-0 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/LMS_Class_7F_0-8-0
Képek
Források: Wikipédia, Google