LMS Class 7F 0-8-0 gőzmozdony

Az LMS Class 7F 0-8-0 gőzmozdony az ipari forradalom idején különösen kiemelkedett, hiszen robusztus felépítésével és megbízhatóságával alapvető szerepet játszott Nagy-Britannia vasúthálózatának fejlesztésében.

Történeti háttér és gyártás

Az LMS Class 7F 0-8-0 gőzmozdonyt a Londoni, Midland és Skóciai Vasúttársaság (LMS) fejlesztette ki, hogy kielégítse a nehéz teherszállítás iránti egyre növekvő igényeket. Ezt a típust George Whale, az LMS vezető mérnöke tervezte, és 1929-ben gyártották le.

A mozdonyt a Crewe-i gyár készítette, amely az LMS vasúttársaság egyik központi gyártóhelyszíne volt. A gyártás során összesen 8 darab készült ebből a típusból, amelyeket kifejezetten a nehéz áruszállításra specializáltak.

Technikai jellemzők

Az LMS Class 7F 0-8-0 gőzmozdony technikai jellemzői egyedivé tették a típust. A mozdony hajtásrendszere gőzüzemű volt, amely a korabeli fejlett technológiákat alkalmazta.

Tengelyelrendezés: 0-8-0, amely azt jelenti, hogy a mozdony nyolc hajtott tengellyel rendelkezett, és nem volt vezető vagy futó tengelye.
Teljesítmény: A mozdony különösen erős volt, és jelentős vonóerőt tudott kifejteni, bár a pontos lóerő adata nem ismert.
Maximális sebesség: Közepes sebességű vontatásra tervezték, mivel a fő funkciója a nehéz tehervonatok húzása volt.
Fékrendszer: A fékezést a hagyományos vákuumfék rendszer biztosította, ami a gőzmozdonyoknál általános volt ebben az időszakban.

Szolgálati történelem

Az LMS Class 7F 0-8-0 mozdonyokat elsősorban Angliában használták, ahol a Londoni, Midland és Skóciai Vasúttársaság vonalain dolgoztak. Főként tehervonatok vontatására alkalmazták őket, kiemelten fontos szerepet játszva a nehézipar kiszolgálásában.

A mozdonyok több évtizeden keresztül szolgáltak, míg végül a dízelmozdonyok elterjedése miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból az 1960-as években.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy bármelyik LMS Class 7F 0-8-0 mozdony fennmaradt volna múzeumi példányként. Az eltelt idő és a típus specifikus alkalmazása miatt valószínűleg nem maradtak ránk megőrzött példányok.

Érdekességek és kulturális hatás

Az LMS Class 7F 0-8-0 mozdonyok nem váltak széles körben ismertté a populáris kultúrában, és kevésbé ismertek modellvasúti körökben is. Azonban a maga idejében fontos szerepet játszottak az angol ipar fejlődésében, mivel nagy kapacitású teherszállítást tettek lehetővé.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Gyártási év 1929
Tengelyelrendezés 0-8-0

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/LMS_Class_7F_0-8-0

Képek

Források: Wikipédia, Google