Történeti háttér és gyártás
A GWR 56 Class gőzmozdonyt a Great Western Railway számára fejlesztették ki az 1870-es évek elején. Az első példány 1871-ben készült el. A mozdonyokat Joseph Armstrong vezetése alatt tervezték és a Swindon Műhelyekben gyártották. Az osztály 11 példányból állt, melyeket kifejezetten a vonatok gyorsítására és hatékony személyszállításra terveztek.
Technikai jellemzők
A GWR 56 Class gőzmozdony egy 0-6-0 kerékelrendezésű gép volt, amelyet gőzmeghajtás működtetett. Ez a fajta hajtásrendszer abból áll, hogy a kazánban felmelegített víz gőzzé alakul, és ez működteti a dugattyúkat. A mozdonyok nagy teljesítményűek voltak, azonban pontos teljesítményadataik nincsenek dokumentálva.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 0-6-0
- Teljesítmény: Nem ismert
- Maximális sebesség: Nem dokumentált
Szolgálati történelem
A GWR 56 Class mozdonyokat elsősorban személyszállító vonatok vontatására használták. A Great Western Railway hálózatán belül teljesítettek szolgálatot, amely az Egyesült Királyság délnyugati és nyugati részén húzódott. A mozdonyok a 19. század végén és a 20. század elején fokozatosan kerültek kivonásra, ahogy új, modernebb mozdonyok váltották fel őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a GWR 56 Class egyik példánya sem maradt fenn. Az ilyen típusú mozdonyokból nem maradt meg semmilyen példány múzeumi vagy nosztalgia céljára.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a GWR 56 Class nem lett különösebben híres a köznyelvben vagy a kultúrában, a Great Western Railway általában nagy hatással volt az Egyesült Királyság vasúti történetére. A GWR mozdonyai és vonatai a mai napig kedvelt témái modellvasút-gyűjtőknek és vasúttörténeti rajongóknak.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |