GWR 3200 Class gőzmozdony

A GWR 3200 Class gőzmozdony a múlt század elején testesítette meg a brit vasúti mérnöki kiválóságot, kiemelkedve a sebesség és a hatékonyság terén.

Történeti háttér és gyártás

A GWR 3200 Class, más néven „Earl” Class, egy brit gőzmozdony, amelyet a Great Western Railway (GWR) használt. A sorozatot Charles Collett tervezte, a GWR főmérnöke. A mozdonyok gyártására 1936-ban került sor.

Az elsődleges cél az volt, hogy egy erősebb és hatékonyabb gőzmozdonyt hozzanak létre, amely a GWR korábbi 3100-as sorozatának frissített változatát képviselte. A GWR 3200 Class mozdonyokat Swindonban gyártották, és többnyire személyszállításra használták a GWR hálózatán.

Technikai jellemzők

A GWR 3200 Class egy gőzmeghajtású mozdony, amelyet az utasok és áruk szállítására terveztek. A jármű tengelyelrendezése 4-4-0, ami azt jelenti, hogy az első és a hátsó kerekek párokban helyezkednek el, középen pedig négy hajtott kerék található.

A mozdony maximális sebessége körülbelül 95 km/h, ami lehetővé tette számára, hogy gyorsan és hatékonyan mozogjon a vasúthálózaton. Az összesített hossz meghaladta a 18 métert, és a mozdony mind a kényelem, mind a hatékonyság jegyében lett kialakítva.

Szolgálati történelem

A GWR 3200 Class mozdonyokat Angliában, a Great Western Railway hálózatán használták. A mozdonyok kiemelkedően teljesítettek a személyszállítási feladatok során, különösen a városok közötti közlekedésben.

A mozdonyok 1948-ig szolgáltak, amikor is a brit vasúthálózat államosítása után fokozatosan váltották le őket modernebb dízel és elektromos mozdonyokkal. A GWR 3200 Class egyes darabjai egészen a korai 1960-as évekig szolgálatban maradtak, mielőtt végleg kivonták volna őket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nem maradt meg működőképes példány a GWR 3200 Class sorozatból. Bár a mozdonyok egykor fontos szerepet játszottak Nagy-Britannia vasúti közlekedésében, sajnos nem maradt meg belőlük említésre méltó múzeumi darab.

Érdekességek és kulturális hatás

A GWR 3200 Class remek példa a 20. századi vasúti technológia fejlődésére. Bár a mozdony nem vált olyan kultikus ikonná, mint némelyik társa, mégis emlékezetes maradt a vasútbarátok körében.

Modellvasútként is előfordul, elsősorban az Egyesült Királyságban, ahol a vasúttörténet iránt érdeklődők szívesen emlékeznek meg ilyen módon a múlt egy darabjáról.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás

Hivatkozások

GWR 3200 Class a Wikipédián

Képek

Források: Wikipédia, Google